Tuntuu että pää räjähtää + ADD epäily

Tuntuu että pää räjähtää + ADD epäily

Käyttäjä Addqwerty aloittanut aikaan 05.11.2017 klo 20:02 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Addqwerty kirjoittanut 05.11.2017 klo 20:02

Hei kaikille. Olen nyt ollut jonkin aikaa todella vakuuttunut siitä itselläni on ADD, ja haluaisin kuunnella muidenkin diagnoosin saaneiden kokemuksia. Onko täällä paljon muita joilla olisi todettu kyseistä tautia ja minkä ikäisenä?

En ole oikein ikinä ajatellut että olisin yhtään erilainen kuin muut, eikä päässä pitäisi viirata yhtään sen enempää. Ala-asteella opettaja huomautti usein siitä kuinka tykkäsin olla omissa maailmoissani ja kyllähän sen nyt jälkeenpäin huomaan että yleensä olen omien ajatuksieni kanssa. Koulussa ei vaan pysty keskittymään jos ei ole mukava aihe, näprään asioita ja tuntuu että ihmiset katsovat minua. Kuulostaa hieman paranoidilta mutta olo on todella tukala enkä oikein tiedä miten päin olisi.

Kotona koulutehtävien hommatkaan eivät suju. Nyt kun on sunnuntai ja pitäisi alkaa tekemään huomisen läksyjä niin eihän tästä mitään tule. Ei huvita eikä kiinnosta. Kyllä tiedän että olisi parempi tehdä aikaisemmin, mutta lykkään ja lykkään niitä tehtäviä juuri viime tippaan, niin, että kello onkin jo aika paljon illalla. Kokeisiin valmistautuminen se vasta helvettiä onkin… En pysty keskittymään yhteen lauseeseen pitkää aikaa kunnes huomio herpaantuu tietokoneen näyttöön tai johonkin muuhun perhejäsenten keskusteluun. Luen lauseet monta kertaa sana sanalta yrittäen sisäistää ne, mutta eihän siitäkään oikein tuu mitään.

Nyt tän päivän aikana on ollut paha ja ahdistava olo enkä edes tiedä miksi. Nyt se on jo ehkä hieman helpottanut mutta näitä vaiheita tulee aina säännöllisin ajoin. Yleensä nimenomaan iltaisin alan pohtimaan asioita liikaa ja tuntuu että pää räjähtää. Ei ne välttämättä ole edes mitään järkeviä ajatuksia.