Tulevaisuus stressaa ja tuntuu etten jaksas enää:(

Tulevaisuus stressaa ja tuntuu etten jaksas enää:(

Käyttäjä Niina99 aloittanut aikaan 28.11.2015 klo 21:26 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Niina99 kirjoittanut 28.11.2015 klo 21:26

Mulla on ollu ny aika paljon stressii ja huolia kun kävin lukioo ja ne kokeet alko stressaa mua niin paljon etten pystyny enää ees lukee niihin ku aattelin koko aika vaa et jos en pääse läpi ja näin :/ nyt sitten päätin lopettaa lukion ja niin tein ja tiettyhän musta tuntuu et mun porukat on pettyny muhun ku en pystyny käymään lukioo☹️ Sain erotodistuksen eilen ja nyt vaan odotan että pääsisin ehkä töihin ja sitten kesälomalla amikseen… Mua vaan pelottaa kauheesti kun muutan siskon kanssa, jos hän taas alkaa viiltelemään/yrittää itsemurhaa tai saa ahdistuskohtauksen? miten mun pitäis toimia kun asun sillon sen kans samas kämpäs☹️ Viime viikon keskiviikkona olin viimistä kertaa kuraattorilla puhumassa ja hän kannatti et menisin kuraattorille uudessa koulussa tai alkaisin käymään psykiatrilla☹️ mut miten tuun kestää puolivuotta puhumatta kellekkään mun ongelmista?☹️ En enää pysty puhuun mun parhaalle kaverille koska mun luotto meni siihen koska hän on valehellu mulle ☹️ (sain kuulla muutama pv sitten) Oon tosiaan aatellut menevän psykiatrille mutta en pystys sanoo porukoille et haluun sinne. Sit pelkään myös et alan taas viiltelemään☹️ mulla on ollut semmonen tunne nyt muutaman päivän mut oon pystyny estään sen:/ en vaan kestä sitä kuormaa mitä mun kaverit kasaa mulle kun ne avautuu mulle ja en pysty auttaan niitä mitenkään. En vaa tajuu enää mitä tekisin 😭 Miten pystysin puhuun jollekkin asiantuntijalle netissä vaikka sillain ettei mun vanhemmat tietäs? En vaa jaksas enää elää koska mun elämä on yhtä hel*ettiä☹️😭

Käyttäjä suzuux kirjoittanut 29.11.2015 klo 15:05

Niina99 kirjoitti 28.11.2015 21:26

Mulla on ollu ny aika paljon stressii ja huolia kun kävin lukioo ja ne kokeet alko stressaa mua niin paljon etten pystyny enää ees lukee niihin ku aattelin koko aika vaa et jos en pääse läpi ja näin :/ nyt sitten päätin lopettaa lukion ja niin tein ja tiettyhän musta tuntuu et mun porukat on pettyny muhun ku en pystyny käymään lukioo☹️ Sain erotodistuksen eilen ja nyt vaan odotan että pääsisin ehkä töihin ja sitten kesälomalla amikseen... Mua vaan pelottaa kauheesti kun muutan siskon kanssa, jos hän taas alkaa viiltelemään/yrittää itsemurhaa tai saa ahdistuskohtauksen? miten mun pitäis toimia kun asun sillon sen kans samas kämpäs☹️ Viime viikon keskiviikkona olin viimistä kertaa kuraattorilla puhumassa ja hän kannatti et menisin kuraattorille uudessa koulussa tai alkaisin käymään psykiatrilla☹️ mut miten tuun kestää puolivuotta puhumatta kellekkään mun ongelmista?☹️ En enää pysty puhuun mun parhaalle kaverille koska mun luotto meni siihen koska hän on valehellu mulle ☹️ (sain kuulla muutama pv sitten) Oon tosiaan aatellut menevän psykiatrille mutta en pystys sanoo porukoille et haluun sinne. Sit pelkään myös et alan taas viiltelemään☹️ mulla on ollut semmonen tunne nyt muutaman päivän mut oon pystyny estään sen:/ en vaan kestä sitä kuormaa mitä mun kaverit kasaa mulle kun ne avautuu mulle ja en pysty auttaan niitä mitenkään. En vaa tajuu enää mitä tekisin 😭 Miten pystysin puhuun jollekkin asiantuntijalle netissä vaikka sillain ettei mun vanhemmat tietäs? En vaa jaksas enää elää koska mun elämä on yhtä hel*ettiä☹️😭

Moi
Mä en nyt tiedä oonko oikee henkilö auttaan sua, kun oon vähän nuorempi... Mutta yritän kuitenkin.
Ensinnäkin tavallaan ihan hyvä, että lopetit lukion jos se kerran stressas sua. Koita nyt vaan saada töitä ja haet jollekin kivalle linjalle amikseen!
Koita jotenkin saada sun siskos iloiseksi ja sen ajatukset pois esim itsemurhasta ja sellasista. Vietät vaikka sen kanssa aikaa ja teette jotain kivaa yhdessä ja voisitte vaikka yrittää puhua toisillenne elämistänne ja murheistanne, jos se vaikka auttais teitä molempia.
Toi sun kaveris joka valehteli sulle niin jotenkin ihan kauheeta tai silleen, tsemppiä. Hyvä et oot pystyny oleen viiltelemättä, pysy jatkossakin... Kun siis jos oot jo kerran päässyt viiltelystä yli niin ei kannata sitä uudelleen aloittaa. Itse ainakin huomasin sen vain lisänneen halua kuolla. Joten älä viiltele enää.
Mut mee vaan sinne psykiatrille, vaikka pelottaiskin kertoa vanhemmille, mut kyll mä luulen että ne ymmärtäis, ja tukis sua jos kertoisit niille. Hei älä välitä, jos et osaa auttaa kavereitas, sähän teet parhaas, ja se riittää. Ja osaaks sun kaverit auttaa sua?
Mun tietääkseni netissä on paljon asiantuntijoita, joille voisit mennä puhuun ilman, että sun vanhempasi saisivat tietää, voithan sä täälläkin puhua murheistasi yms. Tsemppii ja jaksamista sulle. Ja sori nyt, etten osaa oikein auttaa sua.