Tukea tuttavalle?

Tukea tuttavalle?

Käyttäjä Tohvelimon aloittanut aikaan 20.07.2017 klo 20:50 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Tohvelimon kirjoittanut 20.07.2017 klo 20:50

Hei. Oon aikuis ikää lähestyvä nuori ja yleisesti ihan ok elämäntilantees nykysellään. En oikeen tienny mihin kirjottasin tästä joten kokeilen kysellä vähän täältä.

Erään tuttavani vointi huolettaa mua. Hän on lähemmäs kolmikymppinen ja opiskelee mut hänellä ei oo kavereita tai muita joihin hän osais luottaa. Hänellä on jonkin verran mielenterveystaustaa

Ongelmana on tuttavani vanhemmat. Päällisin puolin asiallisia mut tuttavani puhunu että he manipuloivat ja huutavat hänelle jatkuvasti eivätkä tue tai anna lentää pois pesästä. Hän kertoi pelkäävänsä ettei pääse omilleen turvallisesti. jotai että vanhemmat keksii tekosyyn kiristää häntä pysymään perheessä kiinni koska hän on heistä taloudellisesti riippuvainen. Häntä ei kuulemma olla otettu tosissaan jos on koettanu hakea tukea ja lopulta hän on alkanu vetäytymään enemmän.

En tiedä miten auttaa tuttavaani mut oon huolissani onko tilanne tommonen vai valehteleeko. Tuli sit mieleen että voisin kirjottaa tänne ja kysellä voitteko vinkata mihinkään suuntaan mistä vois olla hyötyä hänelle? En uskalla jättää ihan itekseenkään. Hän vaikuttaa kummiskin motivoituneelta alkaa elää itsenäisemmin ellei siihen liity riskin ottoa.