Teiniäidiksi 15-vuotiaana?

Teiniäidiksi 15-vuotiaana?

Käyttäjä Kittyli aloittanut aikaan 13.12.2012 klo 14:42 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Kittyli kirjoittanut 13.12.2012 klo 14:42

Mä olen nyt 15-vuotias nuori naisen alku. Tiedostan itsekkin olevani vielä nuori, mutta… Ongelmani on, että vauva kuume on pitkään helpottanut. Eikä sukulaisten lasten hoitaminen helpota sitä, vaikka niin näenkin ”karun todellisuuden”. Suvussani kaikki naiset on teini äitejä ja jokainen on pärjännyt. Miksen siis minäkin? Olen kuitenkin huolehtinut ehkäisystä vaikka mieleeni on tullut ”unohtaa”. Nyt joudun kuitenkin lääkärin toiveena testeihin, koska vatsakipua, pavoinvointia jne. on ilmennyt. Itse olen varma etten raskaana voi olla. Vakituista suhdetta minulla ei ole, mutta haluaisin siltikin ehtiä hommata itseni raskaaksi ennen testiin menemistä. Mitä minun pitää tehdä? Päätäni ei raskaaksi hankiutumisen suhteen saa käännettyä, mutta en haluaisi joutua hommata isäksi jtn. netistä löytämääni epämääräistä heppua josta en tiedä yhtään mitään :/

Käyttäjä Teflon kirjoittanut 13.12.2012 klo 15:19

Hei Kittyli, älä ota tätä väärin, mutta minusta et ole kypsä äidiksi.
Olen varma, että selviäisit kyllä lapsen kanssa, se tulee varmasti monelle naiselle aika luonnostaan, mutta minusta et ole kypsä ennen kuin pystyt ajattelemaan tulevan lapsesi parasta ennen omien toiveidesi täyttämistä. Jos harkitset jonkun tuntemattoman tai satunnaisen miehen valitsemista isäksi, joka ei isäksi edes ehkä halua, tai ehkä et halua häntä vakituiseen, tuleva lapsesi jää käytännössä ilman isää. Lapselle olisi hyvä myös pystyä tarjoamaan paitsi vakaata perhe-elämää, myös molemmat vanhemmat.

Käyttäjä kirjoittanut 17.12.2012 klo 08:50

Samaa mieltä Teflonin kanssa.
Kunhan joskus löydät tämän unelmasi miehen, seurustelet hänen kanssaan vuoden pari; menette kihloihin jne. voi alkaa harkita lapsentekoa. Ei kannata vielä hommata vauvaa joka pitäisi pienestä kropastaan kauhean kivun kautta synnyttää ja 'epäkehittyneillä' rinnoillaan imettää.
Synnytys nuoressa iässä voi pahimassa tapauksessa johtaa lapsen tai äidin vammatumiseen, jopa kuolemaan.
Nauti lapsuudestasi kun vielä voit.
Lapsessa on kova hoitaminen (ja kestäminen), suosittelen odottamaan iän karttumusta ja oikean kumppanin löytämistä ennen kuin edes harkitset tätä.

Tämä nyt vain on 16v pojan mielipide, toivottavasti edes luit. 🙂🌻