Tein pienen mokan

Tein pienen mokan

Käyttäjä Simblemyne aloittanut aikaan 26.10.2007 klo 21:27 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Simblemyne kirjoittanut 26.10.2007 klo 21:27

Menin tekemään virheen.
Minulla on kaksi meseosoitetta ja otin toiseen meseosoitteeseeni yhen minun entisen mesekaverin osotteen ja kun hän kirjautui sisään, minä tein yhden virheen. Meillä on yhteinen tuttu(kutsutaan häntä vaikka nimellä Kaisa) ja minä menin sanomaan sille mesekaverille mesessä:”Yksi minun kaveri kirjoitti höpöjä nettiin kesällä Kaisasta, mutta ei kirjoita enää, kun siitä sanottiin kovasti hänelle. Mitä luulet, että vieläkö Kaisa on vihainen?” ja se mesekaveri vastasi, että ei yhtään tiedä sitä asiaa ja lähti pois mesestä.

Oikeasti tarkoitin minua itseäni tuolla ”yhellä minun kaverilla” ja kyseessä todella oli kesällä tilanne, että Kaisa sanoi minulle kovan sanan kun olin mennyt kirjoittamaan nettiin höpöjä hänestä.
Ja tilanne oli todella se, että tämä tässä jutussa Kaisa-nimellä oleva uhkasi minut ilmiantaa poliisille mikäli se ei lopu.

Nyt minä pelkään, että ”Kaisa” saa tietoonsa semmosta, että on menty kyselemään hänestä tämmösiä ja sitten tosissaan ottaa siihen poliisiin sitten yhteyttä. Mitä luulette, että käykö näin? Minua pelottaa hirveästi tämä asia.
😭

Käyttäjä Unikeiju kirjoittanut 28.10.2007 klo 18:16

Kuulostaa niin pieneltä ja viattomalta että vaikka tämä Kaisa ottaisi yhteyttä poliisiin, niin ei varmasti poliisia edes asia pahemmin kiinnosta. Et maininnut mitä kirjoitit kaisasta nettiin, mutta tekstin perusteella kuulostaa siltä ettei asia ole kuin jokunen paha sana. Ehkä pahinta tässä on, että Kaisa suuttui sinulle tehdessäsi niin ja jos teidän välillä oli ystävyyttä tai jotain, niin voi olla ettei ole enää. Mutta olen sitä mieltä että riidat voidaan selvittää puhumalla niistä (ei huutamalla, ei syyllistämällä) ja pyytämällä anteeksi. Oletko sanonut kaisalle yhden sanan: anteeksi? viestisi perusteella kadut tekoasi, joten miksi et sitä kertoisi myös Kaisalle? En todellakaan usko asian olevan poliisiasia ellet sitten kirjoittanut sinne kaisan kaikkia henkilötietoja, puh numeroita, osoitteita, painoja, pituutta, valokuvaa laittanut tai sitten toisin sanoen ellet tehnyt siitä mitään "seksipommia" ei asia ole vakava. Valkoisia valheitakun liikkuu netissä niin paljon, ettei mitään määrää -eikä todellakaan poliisi niihin puutu kuin vasta vakavassa asiassa (salasanojen levittelyssä, henkilötietojen antamisessa väärään käyttöön yms).

Siis puhu Kaisalle ja kerro olevasi pahoillaan (jos olet -valehtelemaan ei saa lähteä).