Hei kaikki kirjoittajat. Miten olette jakselleet? Itselläni on taas ollut vähän epätoivoista... Koulussa olen rättiväsynyt, päätä särkee ja tahdon vain kotiin. Nukuin taas sunnuntaina huonosti, joten olen todennäköisesti koko viikon aivan tööt. Sitten kun pääsen viimein kotiin, en jaksa tehdä mitään. Makaan vain sohvalla ja katson tyyliin ostostv:tä. Läksyt eivät voisi kiinnostaa niin tippaakaan.
Pelottaa... Koeviikko on jo parin viikon päästä ja pitäisi alkaa lukemaan. Pelkään vaan taas sitä että se jää, ja kokeet menevät päin sanonko mitä... Tämä on vasta kolmas koeviikko jonka koen ja tuntuu kuin niitä olisi ollut jo ties kuinka monta! Ja ihan äskenhän vasta oli edellinen? On kai pakko laatia jokin aikataulu ja pakottaa itsensä tottelemaan sitä. Öhöm, itsekurinihan on taas tunnetusti niin mainio että sillä ei paljon kehuskella. Veikkaan että alan taas lepsuilla, ja sitten koetta edeltävänä iltana luen epätoivon vallassa yömyöhään.
Minulla on ollut samanlaisia tuntemuksia kuin sinulla aamori. Joskus tunnen että oloni ei ehkä olekkaan niin huono, ja näen elämän valoisampana. Mutta pelkään koko ajan että koen vaikkapa jonkin pienen vastoinkäymisen ja putoan taas. Masennukseni taitaa olla jossain määrin maanista depressiivisyyttä koska se on juuri sellaista; pari viikkoa aivan maassa ja sitten viikon hyväntuulisena, sitten taas maassa jne. Kyse ei kuitenkaan ole mistään huonoista päivistäkään.
Jotain kehitystä on ehkä tapahtunut, koska ajatusmaailmani ei ole ehkä yhtä itsetuhoinen kuin vielä n. kuukausi sitten. Silloin teki todella mieli luovuttaa ja lähteä täältä. Mutta tiesin kyllä että en voi tehdä sitä. Vanhempani ovat jo menettäneet yhden lapsen, ja muutenkin. Saattaisi kaduttaa jälkeenpäin, jos kuolema ei olisikaan niin kaunis asia kuin sen ajattelen. Joskus jopa haaveilen sängyssäni illalla millaista se olisi. Mitä mielikuvia teillä on kuolemasta? (Ei tietenkään pakko vastata tyhmään kysymykseeni...) Muistan kuinka itkin solkenaan, kun katsoin kotona Taru Sormusten Herrasta -trilogian viimeistä osaa, jossa Gandalf puhuu Pippinille siellä linnassa kun örkit/uruk-hait olivat murtautumassa sisään.
Sitten Pippin kysyy Gandalfilta jotain kuolemasta, tai sanoo ettei tahdo kuolla, ja Gandalf vastaa: "Kuolema on vain polku, jolle jokaisen on astuttava. Harmaa sadeverho vetäytyy pois ja kaikki muuttuu hopeaksi ja lasiksi. Ja silloin sen näkee. Valkeat rannat... ja niiden taa. Kaukaisen vihreän maan... auringon ponnahtaessa taivaalle." (tuntuipa oudolta kirjoittaa tuo tänne, olin noihin aikoihin kamala TSH-fani) Olin tuolloin jo masentunut ja tuollainen kuva kuolemasta jäi päähäni. Nyttemmin se on muuttunut. Joskus jopa lohdutin itseäni niin että vuosi vuodelta, kuukausi kuukaudelta, viikko viikolta jne. olen lähempänä tuota hetkeä kun pääsen lepoon, pois tuskasta jota kannan. Toivottavasti tekstini ei saanut teitä entistä masentuneemmaksi... ☹️ Anteeksi jos se niin teki...