Hilpatihei kaikki tuntevat elikot!!!
Minäkin keikun vielä palstoilla,vaikken olekaan juuri päässyt koneen ääreen kirjoittamaan.
Eipähän ole liioin sanottavaakaan ollu...
Justina : mulla oli aikanaan kun olin lukiossa syvä masennus,ja kävin vuoden verran psykoterapiassa josta ei juuri apua ollut,koska en kokenut yhtään mitään samankaltaisuutta terapeuttini kanssa. myöhästelin joka tapaamisesta ja sitten puhuin lähinnä vain kavereideni ongelmista, ja terapeuttini sanoikin minulle hoitojakson päätyttyä että ei mihinkään löydy ratkaisua jos en ala asioista puhumaan.
Mutta nyt kun vaihtelevin menestyksin masennustani on kumpuillut edelleen johtaen suurempiin häiriöihin olen oppinut että asioista on vain pakko puhua.Vaikka se tekee kipeää ja nolottaa kun joutuu sielunmaisemaa valottamaan niin se jankutus ja asioiden toisto on ainakin omalla kohdallani auttanut.Kun olen saanut jotakin möykkyä hiukan purettua,helpottaa ainakin hetkeksi. Ja se on totta ettei muillakaan välttämättä helppoa ole,mutta eihän kukaan olekaan samanlainen ja toisesta asiat saattavat tuntua paljon suuremmilta.Ehkä joku ystäväsikin pohtii ihan samoja asioita...
🙂
Feel-86
Halaus sulle ihan ensiks. 🙂 Minä luulen et kaikilla on joku juttu mitä tykkää tehdä,olipa se sitten laulaminen,kirjottaminen,huutaminen,säkin hakkuu, musan kuuntelu tai vaikkapa saippuakuplien puhaltelu.
Tee vain sitä mikä tekee sinut iloseksi! Itse kuuntelen ja huudatan mielialamusiikkiani,menen eläinkauppaan tai lellin omaa koiraani.Tai sitten pakotan itteni soittamaan ystävälle,ja lähtemään ulos.Vaikka se on vaikeaa olla ihmisten parissa,se on parempi ratkasu kuitenkin kuin jäädä ihan yksin. Toivottavasti sun aurinko paistaa kaikesta huolimatta! 🙂🌻
Ujom86 Sinä oot kyllä aikamoinen herkkis,mutta mitä se haittaa? Elä nolostele jos itkettää,se on hemmetin hienoa että sulta tulee kyyneleitä,kaikki ei ees siihen pysty... kyllä ne asiat jotenkin vielä lutviutuu,usko pois.
Ja jos sun mielitietty on vieläkin masentunu tai suruissaan,niin vie hänelle vaikka kukka tai joku juttu mikä mieltä piristäs,tiedät varmaan itekin ettei toisten lohduttavat sanat auta kun on paha olla,mut on mukava tietää et joku välittää. Kun ite olin masentunu oli oman poikaystävän kanssa sellasta soutamista kun ei hän ymmärtänyt eikä liioin tiennyt mitä ois voinu tehä,ja laitto harva se kerta meijän juttua jäihin. Jälkeenpäin en voi kyllä hirveemmin moittia siitä,sillä masentuneen kanssa on vaikea olla,.kun mikään ei oikeen tunnu mukavalta eikä itekään enää tiiä mitä haluaa tai mistä kiikastaa. Mut sä vaikutat mun mielestä paljon vahvemmalta kuin annat ymmärtää ja sen takia uskonkin että sinä kyllä saat selätettyä tuon pirun nimeltä masennus.Halaus🙂👍
En tiiä tuliko tästä kellekään teistä parempi mieli,mut kovin toivon ainakin että jonkun huulilla hymy välähtää 🙂