Hei
Tiedän oikein hyvin sen, että väärä ruoka on yleensä syynä niihin virtsakiviin. Etsiskelin netistä syitä kissan käytökselle ja yleensä tosiaan törmäsin siihen, että todennäköinen syy on virtsakivet ja vastaavasti sitten myös siihen, että mistä niitä tulee, jne. Ja yleensähän niitä vielä tulee parivuotiaille leikatuilla kolleille, millaisia nämä meidänkin kissat ovat. Minusta sitä ei missään tapauksessa olisi tarvinnut tai pitänyt lopettaa. Mutta ei, koko ajan vaan saa kuulla sitä että no, listitään se nyt, hei, mitäs jos listittäis se, se on noin tyhmäkin, ja paksu, listitään se vaan. Joo. Mein äiti siis ei asu täällä, se käy täällä aina silloin tällöin, muutaman kerran kuussa, eli näkee koko kissoja vaan sillon. Ja kumpikaan kissoista ei oo erityisemmin perustanu vieraista. Silloin kun ne tuli tänne, niin aina kun tänne tuli jotain ylimääräsiä, niin ne meni olemaan jonnekin sängyn alle tai vastaavaa. Josta johtopäätös on se, että ne on typeriä. Just joo.
Eli nii, se toinen sit lopetettiin. Mie totesin, että mie en halua olla asian kanssa missään tekemisissä, pidin kaikki tunteeni (siitäkin) asiasta ittelläni. En oikeastaan oo vieläkään käsitelly koko asiaa, vaikka siitä on useampi kuukausi. Saati puhunut asiasta kellekään, ei kissoja hitto vieköön noin vaan tapeta pois ku joku pieni ongelma ilmenee. Mitä ihmiset minustakin ajattelisivat? Täällä sentään voi olla anonyymina, joten voi jopa purkaakin asioita. Siskohan se sitten tais sit todeta, että joo, tapetaan vaan. Ja sit ne lopetti sen. Mein äiti on siis eläinlääkäri, eli lopettaminen ei siinä mielessä oo ongelma. Aineet oli mukana. Vaikken halunnu olla asian kanssa missään tekemisissä, niin miun piti kuitenkin kantaa se kissa siinä pahvilaatikossa kellariin odottamaan sitä, että mein äiti lähtis kotiin ja veis sen mukanaan. Sillonki kieltäydyin vaan ajattelemasta koko asiaa.
Ei minusta mitään eläimiä saisi noin vain lopettaa. Melko katkerana tuota edellistä viestiä kirjoitin, ja pelkään siis sitä, että kun mein äiti käy täällä aina silloin tällöin, niin ei se sitä koiraa tunne sillai kun esim. minä, ja sit se kuitenkin alkaa väittää sitäkin typeräks ja vaikka mitä. Ei se olis eka kerta. Ei se sitä lopettais varmaan missään vaiheessa, mutta kuitenkin. Ja se olisi sijoituskoira, sijoituksessa eräältä tuttavakasvattajalta. Mutta silti... Ja jos se on sen nimissä, niin jos mie ottaisin sen mukanani ku lähden, niin sitten se olis varmaan silti sen nimissä. Ja... nii. Sillä jos tänne koira tulisi, niin minun koira se ennen kaikkea olisi, se on täysin varma.
Ja tämä on vielä kerrostalo. Kettuterrieri tänne? Kai sellaisesta sisäkoirakin voi tulla, mutta... jotenkin minua vähän nyt epäilyttää. Pakko tässä on ilmaista, että joo, ei tänne haluta koiraa, kiitti vaan.
Sinullako on suursnautseri? Oi. Ihastuin sellaiseen tässä jokin aika sitten, kun kävin eräällä kaverilla, jolla on cockeri ja suursnautseri. Aloin heti miettiä, että sellaisen voisi hankkia. Mutta sitten tosiaan vasta, kun olen omillani. Ja siis kyllä minusta tulee hyvä koiranomistaja, en halua, että ymmärrät sitä väärin. Tiedän täysin, mitä eläimen pito tarkoittaa ja mitä edellytetään. Ja siksi koiraa haluankin... Juuri kaiken sen takia, mistä sinäkin kirjoitit tuolla aiemmin. Ruoka maksaa, se on totta, siksi minun pitääkin odottaa, että olen omillani.
Ja niin, äiti kuulostaa hieman oudolta. Vähintäänkin. Alan vasta nyt havahtua siihen todellisuuteen, et... sillä ei voi olla kaikki kohdallaan. Mutta kuten sanottu, alan vasta nyt havahtua siihen. Sitä on kuitenkin hankala myöntää itselleenkään, kuitenkin joutunut asumaan kotona ja kodin ihmisten vallassa jollakin tavoin aina. Voisin kai kirjoittaa aiheesta hyvinkin paljon. Ja ehkä kirjoitankin. Kirjoittaminen on aika terapeuttista, ainakin, jos jotkut edes kuuntelevat. Vielä näistä viesteistä ei ehkä ihan saa kunnolla (ei juuri ollenkaan), että mikä on vialla ja mitä miunkaan päässä liikkuu, mutta ehkäpä aikaa myöten. Joka tapauksessa minulla ei mene kaikki ihan kohdalleen tällä hetkellä, ja tosiaankin alan vasta itse tajuta, mikä saattaisi olla syynä asiaan...