Xeralle ja muille joille eläimet ovat tärkeitä;
Xera mie oisin halunnut uuden otsikon elämistä. kun musta tuntuu, että mun jutut vaan jonnekin tähän sekamelskaan hukkuvat.tee sie jos haluat lisää puhua eläimistä. mie saan olla koneella, kun kaikki toiset lähtivä parin päivän matkalle Hesaan, en halunnut mukaa, koska mulla on niin paljon hyviä muistoja mun lapsuudesta sieltä. en halua niitä muistella vieraiden ihmisten kanssa.
Kun sie Xera osaat niin hienosti kuvata sua ja hevosia, ja just musta tuntuu samalta mun koirien kanssa. En mitään sano sun kirjoituksesta, että en sitä pilaa.
Mullakin on yhteys mun koiriin, ne haluavat mun kaa olla, ne eivät mua hauku. tai siis haukkuu ne mutta eivät niinku ihmiset.
Mun toinen koira on perhanan iso, lehmän kokoinen. Mie sen sain kun itse olin pieni. Mie sen johtaja muka olen. Mie määrään mitä se tekee, se kulkee mun vierellä ilman hihnaa. Se istuu, se hyppää, se makaa, kun mie käsken. Olemme melkein yhtä isoja. Se antaa mun olla johtaja, kun tietää, että mie nautin kun jotain hallitsen, muka näin on
Mutta sitten tuleekin sen koiran johtajuus esiin, kun mie olen huonossa kunnossa. Se viisveisaan mun johtajuudesta. Mie itken sen turkkiin, pyyhin räät ja se vaan istuu ja nuolasee mun naamaani. Jos mie silloin sille sanon, että painu hiiteen siitä, en sua halua vierelläni, haluan olla yksin. Niin eipä se tottele, se vaan istuu ja katsoo mua. Mie yritän sen kaulapannasta ottaa kiinni ja vetää sen pois viereltä, se haraa vastaan eikä kukaan ihminen nyt yksin lehmääkään saa liikkeelle, en miekään koiraani.
kun olen ollut paossa mettäsä, mun koira on ollut mun peittona. kun olemme kaikki eväät syöneet, palentuneet melkein kuoliaaksi enkä mie tiijä mitä sitten tekisin, niin koira kattoo silmiin ja lähtee kävelee kotia pähin. mie sen perässä.
Mulla on pieni pentukoirakin, sen kaa käyn koirajutuissa, kun saan olla kotona.
Se ei vielä kovin hyvin tottele, en ole sille johtaja. silti se on rakas. mulla muuten on niin, että tulen koiraihmisten kaa hyvin juttuun, silloin ku niillä on koira mukana. kun kukaan ei huomaa, että mie olenkin pösilö tapaus. koirat ovat tärkeintä, eivät ihmiset. mie saatan jollekin koiraihmiselle vaikka mitä puhua, ihan mitä vaan. oonkin joskus aatellut, että voisin lähteä koiraleireille oppimaan sosiaalisia tapoja. voisin esitää normaali ihmistä koirani vierellä. sillonku olin vielä normaali nuori ja ukki eli, mie harjoittelin hiihtoa. mie kävin harkoissa muiden nuorten kanssa, myös leireillä ja kilpailumatkoilla. minua ei kukaan haukkunut idiootiksi.
on mulla muitakin eläimiä. poni, pari rottaa, lemmikkiporo, sitten mun joutsenet. mitähän mie tekisin, jos ne jonain keväänä eivät tulisi takaisin. sitten mulla on se merikotka, minkä näin yhden kerran. se oli jotain niin hienoa, että näkisipä joskus uuvelleen. tajusitko sie Xera mitä mie kirjotin? en osannut sanoa niin hienosti tunteita ketä sie teit. mutta samaa mie ja sie tarkotetaan, sovitaanko niin?