Rusakko, mie kirjoittelin enemmän äidistäni silloin, kun oli vanhanajan tukinet, ilman moderointia. Tulin kirjoittelemaan melkein heti äidin itsemurhan jälkeen. Olisi tarvinnut kyllä joku mun tekstejäni sensuroida. Saan varmaan lopun elämääni hävetä kirjoituksiani. Ei olisi niitäkään tunteita äidistäni pitänyt julkaista. Vaikka en toisaalta tiedä miten olisin ilman kirjoittamista hengissä selvinnyt.
Välillä olen itsekin miettinyt, että teemmeköhän me veljeni kanssa edelleen kaikki asiat niin kuin vanhempamme olisivat halunneet. Vähän mie välillä oikein uhallakin teen asioita ihan toisella tavalla kuin mitä äitini olisi halunnut. En oikeastaan sitten tee niin kuin itsekään haluaisin, uhmaan vaan kuollutta äitiäni. Kyllä, veljeni haluaa papiksi, on se sen asian itselleen selväksi tehnyt. Mutta on asiaa paljon miettinyt.
Emme muuten puhu sen valmistumisesta oikeastaan yhtään. Eikä se onneksi tapahdu nyt keväällä, sen verran mie ja siskoni olemme hidastaneet sen opiskelutahtia. Siitäkin sitten tietenkin on huono omatunto, toisaalta olen tyytyväinen, että saan sen vielä ainakin jouluun asti pitää.
Et kirjoittanut mitään ärsyttävää pappeudesta. Mutta minulle uskonto on niin tärkeä osa, että en usko, että osaan veljeeni enää suhtautua veljenä. Tai sitten minun pitää unohtaa, että se on pappi. Ei se voi olla mulle veli ja pappi. Tätä on varmaan vaikea kenenkään ei-ortodoksin tajuta.
Toisaalta taidan sitäkin pelätä, että, kun tavallaan siitä tulee monien ihmisten sielunhoitaja, niin sitten se ei jaksakaan mun murheita enää kuunnella.
Yhteiskuntaa mie silloin pääsin lukee. Siihen kai haen nytkin. En tiedä onko se mulle oikea ala, otan kaiken maailman murheet niskoilleni. Oikeastaan haluaisin matkailualalle. Perustaisin tuohon rannalle oman matkailuyrityksen.
Muuten väsyttää aivan karseasti. Oikeastaan aika outoa, että mulla ei ole mitään hoitosuhdetta mihinkään. Ei edes terapeuttia jonka luona saisi istua puhumatta mitään. Mulla on menossa kausi, että kaikkea tekemisiäni kadun. Kaikki aikani menee siihen, että mietin miksi tein noin, tai miksi noin kirjoitin.
Dalbay, odottelen tarinaasi. RalliPoro mitäs sulle kuuluu? Maretsu, kirjoita lisää tänne tai nettukeen, jos vaikka kirjoittaminen auttaa. Xeralle vaan terkkuja.