En tiedä mistä aloittaisin.
Olen sairastanut vakavaa masennusta jo pitkän aikaa. Vasta lähikuukausina olen saanut pakotettua itseni menemään hoitoon. Vaikeinta oli myöntää itselle, että olen sairas ja tarvitsen hoitoa. Kaikki alkoi päiväkodin loppumisen jälkeen. Päiväkodin täti oli iloinen, kehui ja tuki minua ja ennenkaikkea piti minua sylissä. Vanhempani eivät tätä tehneet, isälle olen vain palvelija ja pilkan kohde, äidille en tiedä mikä. He välittävät minusta ehkä hieman, mutta he eivät tue minua muuten kuin rahallisesti. Äitini on lyönyt minua, isäkin on moneen kertaan meinannut, mutta saanut onneksi pysäytettyä nyrkkinsä tarpeeksi ajoissa. Minua ei lapsuudessani halannut kukaan ihminen jota oisin halunnut halata, äitini pakotti minua halaamaan itseään, mutta kuka sitä lyövää äitiä haluaisi halata.
Minua on myös käytetty seksuaallisestii hyväksi, ensimmäinen kerta oli tytön kanssa, toinen pojan. En muista paljoakaan tapahtuneesta, onneksi he eivät satuttaneet minua fyysisesti, mutta henkiset kivut ovat sitäkin suuremmat. En tiedä miten olen selvinnyt. Olen yrittänyt unohtaa ja kieltää moista edes tapahtuneen. Olen piilottanut muistoni syvimpään koloon sisälläni viinan ja ajan kanssa, mutta luulempa että se on vain pahentanut asioita.
Yritin itsemurhaa ensimmäisen kerran ala-asteella. Olin näköalatornissa. Isäni oli tainut juuri pilkata itseäni, en muista sanoiko hän minua rumaksi vai tyhmäksi, samantekevää, mutta tuli niin paha olo että halusin vain paeta kauas pois. Kun ajattelin hyppäämistä en ajatellut kuolemaa, en nähnyt sitä niin. Halusin vain päästä eroon ihmisestä jota vihaan kaikkein eniten eli itsestäni.
Yläaste tuli ja meni. En muista siitä paljoakaan, osasyynä siihen lienee viina johon pakenin pahaa oloani. Alkoholi vei aluksi kaikki pahat ajatukset pois päästäni, tunsin vihdoin itseni normaaliksi. Nytten lukion toisella kehoni on jo tottunut alkoholiin, se ei enää vie pahoja ajatuksia pois päästäni ellen juo yhä enemmän ja enemmän. En edes uskalla olla enää yksin humalassa sillä tulen erittäin masentuneeksi ja jos en sammu, yritän itsemurhaa.
Viime syksynä elämäni kuitenkin muuttui. Tapasin maailman ihanimman ja kauneimman tytön, olihan niitä ihastuksia ennenkin ollut, mutta hän oli erillainen. Hänen iloisuutensa, hilpeytensä ja piristävät sanat valoivat minuun itseluottamusta. Oli päiviä jopa viikkoja jolloin en edes ajatellut kuolemaa, elämä hymyili minulle vaikka olinki usein maassa. Aikaa kului ja hän muuttui etäisemmäksi ja jätti minut jouluna. Olin kuulemma liian masentunut ja hiljainen. Nytten olen ollut erossa hänestä yli pari kuukautta. Ajattelen häntä useasti päivässä ja tuska tuntuu pahemmalta ajan kuluessa vaikka sen pitäisi hellittää. Elin sitä hetkeä varten jolloin olisin pääsyt hänen viereensä nukkumaan ja heräämään hän sylissäni, mitään muuta en ole elämässäni niin kovasti toivonut. Mutta se on mennyttä, kiroan itseäni ja ujouttani mikä takia en uskaltanut kysyä tuota toivetta.
Minulta kesti kirjoittaa tämä sepustus viisi tuntia minkä itkemiseltäni ehdin. Enää ei löydy voimia elää. En pysty tekemään itsemurhaa, siihen ei rohkeuteni riitä, olen sen monasti huomannut. Toivoisin vain, että tämä painajainen olisi ohitse, se on kestänyt jo liian monta vuotta.