aavaton kirjoitti 30.08.2004 klo 10:53:
Xera. Onko tuo nettikaveri sulle hyvinkin tärkeä? Oletko koskaan tavanneet? Eikä ole aika raskasta nettailla jonkun kanssa joka puhuu itsemurhasta? Oletko varma, että hän on sitä yrittänyt, ettei vaan sulle niin kirjoita. Et kai sinä mitenkään voi auttaa, jos joku netissä uhkailee itsemurhalla. Kun ei voi auttaa vaikka oikeassa elämässä joku uhkailee. Oletko ikinä miettinyt, että lopettaisit sen kanssa kirjoittelun? Vai saatko häneltä jotain tukea, jos vaikka kirjoitat, että alat viiltelee itseäsi?
Mä aloin kirjottaa sen kanssa ku huolestuin siitä. Sellanen mä aina oon. Emmä kestä, että jollain on paha olo. Emmä siitä paljookaa tiie. Ja kyllä, nii varma ku nyt voin olla. Eikä tää ollu eka kerta. Sepä se, emmä mitää voi tehä. Enkä oikeestaan jaksais, mut ei nyt voi mitään. Emmä sitä tässä vaiheessa jätä. Sen verran jaksan aina. Nyt koita nvaa muistaa, ettemmä oo vastuussa siitä. Mä usein koen, että oon vastuussa muista. Ja huolehdin muiden asioista. Törmäsin tukiasemalla läheisriippuvuus-keskusteluun. Moni asia sopii muhun. Ja ihan niiku niilläki, jotka siinä kirjotti, että vaikutan hirveen itsenäiseltä.
Maanvaiva, tota mä just tarkotin siitä epilepsiasta kertomisessa. Ei se monenkaa mielestä oo mikää kumma juttu, ja niiden mielestä varmaa on kiva että kerroit, että ne tietää mitä tehä. Tuntuko se susta hyvältä saada kertoa.
Mulla taas vaihtelee ihan koko ajan fiilikset. Välillä tuntuu, että en missää nimessä viillä uudestaan nyt. Ja äskenki taas teki mieli. Ihan senki takia, etten jaksais välittää mistään. Luulen kyllä, että ainaki osittain tajusin eilen, misk sen tein. Ja miks mulla on paha olo. Mut ku tajusin sen leffassa ni oli vähän vaikee terkemmin ajatella asiaa. Huomenna pitäis puhuu siitä terapeutille. 🤔. Yritän saada aikaseks kirjottaa paperille, miks tein sen ja muuta, mitä kuitenki tiien että se kysyy ku en välttämättä jaksa siellä mitää puhuu.
Mun net-tuki ei vastaa mulle... sunnuntaina olis pitäny jo vastata. Viimekski meni yli 😞. No, ei siitä kuitnekaa oo hyötyy, mut silti...