täydellisyyttä etsimässä
Olen nuori vasta 15-vuotias tyttö. Asiani koskee perfektionismia ja sen haittoja. Olen parin viime vuoden aikana huomannut, että olen hyvin pahasti perfektionismista kärsivä henkilö. Viime kevään keskiarvoni hipoi 9.9 harrastuksia taas omistan 5, kavereiden silmissä haluan näyttää upealta ja lisäksi minun täytyisi olla poikien mieleen ja upea kaunotar. Aluksihan tuo kaikki mitä olen ns. saavuttanut kuulostaa hienolta ja siltä kuin mitään ongelmaa ei olisi. Mutta en osaa sanoin kuvailla oloani tässä tilanteessa. Koulussa ollessani joudun koko ajan miettimään, mitä opettajat ajattelevat minusta, ettei numeroni vain putoa, en salli kokeesta 9, 10-: kin on mielestäni vain keskinkertainen. Koulussa lisäksi yritän tehdä vaikutuksen kaikkiin, ja useasti olen itkenyt kun olen kuullut minusta puhuttavan pahaa.
Harrastuksiin into on etukäteen nuorena lähtenyt isältäni. Siitä sitten aloin jatkaa ja jatkaa ja nyt en salli itselleni tekosyitä jättää treenejä väliin. Harrastan nykytanssia, showtanssia, thaiboxingia, punttia sekä lenkkeilyä. Olen suunnitellut viel uuden harrastuksen aloittamista.
Kaiken tämän lisäksi minun on hyvin vaikea hyväksyä itseäni. En ole itseeni IKINÄ tyytyväinen. Ajattelen, että aina voisi parantaa ja että aina voi pyrkiä täydellisyyteen. Pikku hiljaa olen alkanut miettiä onkohan tämä aivan terveen ihmisen puhetta?? Totuus kuitenkin on, että olen valmis lukemaan kokeisiin yli 16 h (siis vain yhteen kokeeseen, ja 16 h kahdessa päivässä) käymään salilla vaikka ranne oliskin revähtänyt ja yrittämään olla kaikkien silmissä ihana ja kiltti tyttö. Olen hyvin empaattinen ja ystävällinen. En kestä riitelyä ja jos alan riidellä kenen tahansa kanssa, pyydän heti anteeksi, vaikkei syy olisi minun, koska ajattelen että haluan olla kaikkien kaveri. En halua että kukaan vihaa minua tai pitää minua huonona.. paitsi minä itse. Tiedän olen sairas. Kaipaisin kuitenkin neuvoja onko minulla mitään mahdollisuutta tästä umpikujasta pois vai onko minun odotettava sitä, etten enää jaksa vaan oikeasti joku päivä teen jotain mitä kadun ikuisesti.😭