Tarvitsen apua, tukea, mitä vain
Hei. Olen 16-vuotias lukiolaistyttö.
Olen sairastanut masennuksen jo kertaalleen läpi. Tällöin olin seitsemännellä luokalla ja yritin jo silloin hukuttaa itseni. Sain kuitenkin apua ja pääsin jaloilleni luokanvaihdon ka rippileirin myötä. Sain kavereita, sain poikaystävän joka antoi minulle vahvuutta. Nyt olen kuitenkin taas hukassa.
Aloin saamaan yhtäkkisiä, pahoja ajatuksia itsestäni. En kokenut olevani tarpeeksi hyvä poikaystävälleni, olin mustasukkainen, omasin heikon itsetunnon. Kerroin tunteistani suoraan ja aluksi hän auttoi, mutta sitten otti etäisyyttä. Pian normaalipuhekaan ei sujunut. Eilen hän sitten jätti minut, ei edes kasvotusten, sillä hän ei tahtonut enää nähdä. Syinä oli huono kommunikaatiomme ja kuulemma se ’huuman’ laskeutuminen.
Exälläni oli myös naispuolinen ystävä, jonka kanssa hän alkoi viimeaikoina puhumaan paljon ja tavallansa alkoi esim. Pelaamaan samoja pelejä kuin hän, katsomaan samoja ohjelmia kuin hän… Tuntuu kauhealta että mietin tätä sillä luotin häneen, mutta jotenkin aloin miettimään, oliko ihastus tähän mielenkiintoisempaan tyttöön se syy, miksi kaikki muuttui. Meilläkin meni hyvin, mutta tilanne kärjistyi tähän parissa viikossa…
Koulussa on vaikeaa. Kaveriporukassa en oikein osaa olla oma itseni, sillä porukassa on pari poikaa jotka kääntävät kaiken vitsiksi ja tekevät pilkkaa kustannuksellani. He sanovat ilkeitä asioita asioista, joista pidän. Olen sanonut siitä heille, mutta mitään ei tapahdu.
Koen olevani täysin yksin. Exäni oli ainut, kelle pystyin kertomaan tunteistani. Nyt en enää tiedä mitä tehdä ja missä puhua. Olen hukassa oman identiteettini kanssa: en tiedä miten löytää oma persoona kun on jatkuvasti matkinut muita enkä tiedä millainen tahdon olla. Tahdon vain kuolla ja satuttaa itseäni, sillä en näe maailmassa enää mitään hyvää. Koulu stressaa. Mietin psykologin ammattia mutten koe itseäni siihen sopivaksi, sillä olen itsekin niin sekaisin päästäni. Siksi haluaisinkin jotenkin elämäni taas kuntoon… 😭