Niina99 kirjoitti 10.10.2015 21:44
Moi kaikki. Mä tarvisin vähän apua... Eli joo.. Mun sisko on nyt sairastanut 4vuotta masennusta, ahdistusta ja skitsofreniaa... Mutta must on tullu huomattavasti alakuloisempi ku mulla meni kesälomalla kavereihin välit poikki. Käyn siis nyt lukioo ja mulla on vaan muutama kaveri. Oon myös viillellyt muutamaan otteeseen ja iltasin mietin aika usein et tuleeks mun elämäst sittenkää mitää:/ en oo uskaltanu kertoo mun porukoille asiasta, enkä edes kuraattorille... Tein myös sen BDI-masennus testin netissä ja siitä tuli aika huono tulos mut en sitten tiiä voinko luottaa siihe.. Toivottavasti voisitte antaa jotakin vinkkei miten voisin selvii tästä helpoiten☹️
Hei
Tunnistan itseni niin tuosta tarinasta. Itse olen 23v. Olin samanlainen toisin kävin amista ettei ollut kavetreita juuri lainkaan. Muutamia sellaisia joiden kanssa koulussa keskustelin mutta heti kun piti mm. valita pari niin olin se kuka jäi ilman paria.
Samoja tuntemuksia täälläkin että tuntuu ettei elämästä tule mitään. Toki ei joka ilta mutta joskus kun huomaa tai vaikka istuu bussissa ja kuulee kun muut juttelevat kavereilleen ja esim. haukkuvat jotain heille tuttua ihmistä niin silloin tulee sellainen olo että ei nyt jaksa ja että olen huononpi kuin muut...
mutta tilanteeteesi:
Onko koulussanne koulupsykologia? Kuraattori ainakin on viestistäsi päätellen. Voisit varata ajan kuraattorille tai vaikka suoraan koulupsykologille ja kertoa saman asian. Jos et pysty puhumaan niin voit vaikka näyttää tämän suoraan minkä tähän kirjoitit. Pääasia etten jää yksin asian kanssa. Testistä ei se välttämättä anna luotettavaa vastausta. Mutta on se suuntaa antava. Kannattaa siis mainita myös jollekkin luotettavalle aikuiselle tuosta tilanteesta. Jos et kuraattorille, psykologille niin ainakin sitten terveydenhoitajalle. Tein itse peruskoulussa kun olin koulukiusattu ja viiltelin tein sen virheen etten kertonut siitä ajoissa. Sitten sitä oltiin liemessä monet vuodet vain sen takia että minusta tuli ujo tuon seurauksena. Kunnes sitten rohkaistuin saamaan apua. Vaikka ei tämä elämä vieläkään luksusta ole.
Tsemppiä!