Heippa,
ja anteeksi paljon kun kesti vastata, mulla ei kämpillä ole ollenkaan nettiä niin pääsen vähän rajallisesti tänne:/
On toki kokenut, ja meitä on varmasti vielä monia. Uskon, et suurin juttu on sullakin se, ettei ole tekemistä. Riippuu vielä tietenkin siitä, millainen sairastuminen on kohdannut, mut kuitenkin, pahinta on ellei pääse liikkumaan kunnolla. Mut onneks on tällaisia yhteisöjä ja netissä paljon muutakin mielenkiintoista, jonka kanssa kuluttaa aikaa🙂 Ja jos se tuntuu joskus turhalta, niin ajattele; ellet nyt lepää tarpeeksi ja anna parantumiselle aikaa, saattaa se kestää vielä moninkertaisesti kauemmin!🙂 Mutta kyllä ne vanhemmat haluaa tehdä sinun eteesi mitä vain, ja oman kokemuksen pohjalta ainakin minun vanhempani ovat vain otettuja ja iloisia siitä, että voivat ylipäätään auttaa. Heillekin on varmasti paljon enemmän iloa kuin taakkaa sinusta!🙂
Ei ole siis omaa kämppää, vuokralla asustelen. Ja isän luo voin kuulemma tulla koska vain, ja varmasti tulenkin... Rahatilanne minullakin on ihan käsittämätön; en tiedä miten ihmeessä Kela luulee, että työtön opiskelija elää kesän ajan, kun elinkustannusten päälle joutuu maksamaan lääkkeistäkin vielä 100e kuussa...No, saanhan mä Kelalta jotain kun muuten lääkkeet maksais 150e kuukaudessa...Mutta se on laiha lohtu se...Isälle en maksa mitään asumisesta, tai siis maksanut kun isän kanssa asuin.
Ajattele niin, ettet ehkä edes pärjäisi yksin. Esimerkiksi leikkaushaavan kanssa saa olla tosi varovainen, ei saa tehdä juurikaan yhtään mitään...Ja jos olisit nyt yksinäsi, voisit teloa itsesi vielä pahempaan kuntoon kuin missä nyt olet...🙂 Apu kannattaa ottaa vastaan kun vanhemmat sitä tarjoavat. Sitäpaitsi, minä ainakin ajattelen sitä myös niin, että vanhempani ovat jo aika iäkkäitä, eivätkä he enää ikuisuuksiin ole täällä. Jokainen hetki, jonka saan viettää heidän kanssaan, on arvokas.🙂
Tunteita herättää jo pelkästään se sairaus. Ja sen jälkeen vasta kaikkea tuleekin. Nyt jo olet alkanut miettiä olevasi vaivaksi, mutta sairauden kohdatessa pitää yrittää ajatella itseä; olla vähän itsekäskin. Kaikki järjestyy, niin se on aina mennyt ja niin se aina tulee menemäänkin, mutta siihen asti täytyy odottaa ja antaa kaiken edetä omalla painollaan. Päivä alkaa paistaa kummasti ja ihan erilailla kun huomaa edistyvänsä parantumisessa🙂 Tsemppiä, ja kirjoittelehan jos tykkäät!🙂🌻