tajuttomia pelkotiloja!!!

tajuttomia pelkotiloja!!!

Käyttäjä krisseeh90 aloittanut aikaan 29.05.2005 klo 18:57 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä krisseeh90 kirjoittanut 29.05.2005 klo 18:57

en tiädä onko muilla samanlaisia juttuja ku mulla, mutta saan joskus aivan kummallisia pelkotiloja. pelkään kuolemaa,aaveita,paholaisia ja kaikkea muuta ”yliluonnollista”…yleensä näitä tulee öisin jolloin näen myös harhoja…herään öisin ihan yhtäkkiä siihen tunteeseen että joku tuijottaa. kerran heräsin yöllä kun luulin että joku tuijottaa mua mun pään yläpuolelta, säpsähdin hereille ja katoin ylös mutta ei siellä tietenkään mitään ollut. 😟 pelkään niin paljon öisin että en uskalla nousta sängystä ja rupean tärisemään ja hengitys kiihtyy…sitten nää ihme ”kohtaukst” menee ohi ja nukahdan uudelleen, niin nopeesti ku oon herännykki… 😴 kommentoikaa jos tuntuu tutulle.. 🤔

Käyttäjä Elmi kirjoittanut 23.06.2005 klo 16:05

Kuulostaapa tosi tutulta. Minulla kylläkin pahimmat ihan heräillä tulleet pelkotilat esiintyivät joskus noin kaksitoistavuotiaana ja ovat jo siis ohi.

Tällä hetkellä minua vaivaat lähinnä ns. unihalvaus-kohtaukset. Ovatko muille tuttuja? En nyt jaksaisi selittää ilmiötä perin pohjin, mutta niihinkin liittyy aivan käsittämättömiä pelkotiloja, joissa pelkoon ei ole mitään syytä, mutta silti on ihan kauhuissaan.

Yleensä tällaiset ovat kai oiretia stressistä ja ongelmista jollain elämänalueella, joten sinunkin kantsisi miettiä, että miksi pelottaa.

Niin, tosiaan olin jo päättänyt lopettaa tänne kirjoittelun, kun se tuntuu johtavan ongelmien paisutteluun ja masennuksen jatkuvaan muisteluun, ja nyt piti vain käydä vilkaisemassa, että vieläkö täällä on tuttua porukkaa, mutta tähän nyt vaan oli pakko vastata.

Käyttäjä mari^^ kirjoittanut 28.06.2005 klo 11:14

mulla oli ka´ns pienempänä pelkoja että,joku tulee yöllä mun seläntakaa,enkä oiken uskaltanut nukkua.sitten päätin ,että jos tulee niin on tullakaseen ja tappaa mut,ei sen väliä.kukaan ei kuitenkaan tullut😉 näin pääsin niistä eroon.

😴nykyään mulle tulee välillä edellä mainittuja uni-halvaus kohtauksia.en ole aiemmin ajatellut asiaa enkä ole oiken osannut selittää tapahtumaa.nyt kuitenkin tunnistan oireeni luettueani näitä kirjoituksia.en oikein tiedä olenko silloin heräillä vai unessa, kun tämä tapahtuu,ehkä jotain siltä väliltä.en vain pysty liikkumaan.sitten jonkin ajan kuluttua herään hikisenä,kirkuen ja yritän saada vartaloni liikkumaan.sitten taas nukahdan ja tämä toistuu yleensä useita kertoja.outoa...🙄