syömishäiriö

syömishäiriö

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 aloittanut aikaan 10.04.2017 klo 18:50 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 10.04.2017 klo 18:50

Hei

Voisin kertoa nyt vähän taustoja olen ollut pienestä pitäen todella nirso ruokien suhteen. Ala koulun 6 luokalla alkoi ruokalaan meneminen ahdistaa koska kiusaajat istui aina mun kanssa samassa pöydässä ja en saanut ikinä vaihtaa paikkaa.

7 luokalla aloin välttelemään koulun ruokalaa muutama viikon koulun alun jälkeen. Koska syynä oli kiusaajat ne heitti mua ruoalla päin ja tönisi jonoissa ja kaikkea. (Jätti muhun traumat)

8-9 mulla alettiin epäilemään anorexiaa.
Koska pyöräilin joka päivä kouluun ja kotiin matkaa oli vähän reilu 20 km yhtyeensä. Ja en käynyt koulussa syömässä koska sairastuin masennukseen ja ahdistuneisuus/paniikkihäiriöön.
( siellä mut raahattiin kädestä pitäen syömään ja välillä pakko syötettiin. Ja sit laitettiin painokontrolliin terveydenhoitajan luo. )

Nyt olen ammattikoulun ensimmäisellä luokalla ja mun moni ystävä epäilee bulimiaa.
En halua puhua mun syömisestä koska itse en näe siinä ongelmaa. Vaikka välillä oksennan ja ahmin tai jätän syömättä….

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 19.04.2017 klo 22:35

Hei

Jos vertaistukea haluat niin... Mulla on aika samanlaisia kokemuksia. Juurikin koulukiusaamuista ja ruokala ahdisti silloin ylä-asteella... En syönyt siellä mitään...

Tuohan on todella väärin sinua kohtaan että väkisin viedään terveydenhoitajalle kun voisit sinne itse mennä. Tietääkö nykyinen terveydenhoitajasi tilanteestasi? Itselläni on tuota samaa että on paastoa ja ahmimista... Jos apua haluat ruokailuusi suosittelen että puhut terveydenhoitajallesi hän voi varata vaikka sinulle ajan ravitsemusterapeutille jos niin haluat. Tiedän ei ole mikään helppo aihe ravitsemuksesta puhuminen... Ainakin itseä hävettää tuollainen aihe.

Käyttäjä Rikottu tyttö😖 kirjoittanut 20.04.2017 klo 16:44

BirdBell kirjoitti 19.4.2017 22:35

Hei

Jos vertaistukea haluat niin... Mulla on aika samanlaisia kokemuksia. Juurikin koulukiusaamuista ja ruokala ahdisti silloin ylä-asteella... En syönyt siellä mitään...

Tuohan on todella väärin sinua kohtaan että väkisin viedään terveydenhoitajalle kun voisit sinne itse mennä. Tietääkö nykyinen terveydenhoitajasi tilanteestasi? Itselläni on tuota samaa että on paastoa ja ahmimista... Jos apua haluat ruokailuusi suosittelen että puhut terveydenhoitajallesi hän voi varata vaikka sinulle ajan ravitsemusterapeutille jos niin haluat. Tiedän ei ole mikään helppo aihe ravitsemuksesta puhuminen... Ainakin itseä hävettää tuollainen aihe.

Hei ei oikeastaan kukaan muu tiedä mun syömisongelmasta kuin ne kaverit.
En halua puhua koska missä ei ole mitään vikaa olen vain vähän mielestäni sairas mitä väliä...
😭

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 17.05.2017 klo 14:58

Hei kaikille,

Olettekohan huomanneet, että Syömishäiriöliitto aloittaa Tukinetissä syömishäiriöaiheiset chatit? Ensimmäinen chat on jo huomenna torstaina 18.5. klo 18-19.30.

Keskustelu on ryhmämuotoinen ja siihen mahtuu osallistumaan 12 keskustelijaa kerrallaan. Keskustelun ohjaajina toimivat Syömishäiriöliiton koulutetut vertaistukihenkilöt sekä liiton työntekijät. SYLI-chat päivystää jatkossa joka toinen torstai kuudesta puoli kahdeksaan.

Lisätietoja chatistä löytyy Tukinetin tiedotepalstalta: https://www.tukinet.net/tiedotteet/nayta.tmpl?id=117

Tervetuloa mukaan! 🙂👍

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 12.07.2017 klo 09:30

Hei ja muistutus kaikille, joita syömishäiriö koskettaa tavalla tai toisella,

Seuraava Syömishäiriöliiton järjestämä SYLI-chat on Tukinetissä huomenna torstaina 13.7. klo 18-19.30.

Keskustelu on ryhmämuotoinen ja siihen mahtuu osallistumaan 12 keskustelijaa kerrallaan. Keskustelun ohjaajina toimivat Syömishäiriöliiton koulutetut vertaistukihenkilöt sekä liiton työntekijät. SYLI-chat päivystää jatkossa joka toinen torstai kuudesta puoli kahdeksaan.

Lisätietoja chatistä löytyy Tukinetin tiedotepalstalta: https://www.tukinet.net/tiedotteet/nayta.tmpl?id=117

Tule mukaan! 🙂👍