Syöminen ahdistaa

Syöminen ahdistaa

Käyttäjä invisible666 aloittanut aikaan 04.07.2021 klo 11:52 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä invisible666 kirjoittanut 04.07.2021 klo 11:52

Moi. Mä löysin tän foorumin juuri hiljattain, mutta mun on pakko purkaa tunteet jonnekkin. Mä oon alakoulusta asti kamppailu masennuksen ja ahdistuksen kanssa. Niitten varjoon jäi kumminkin mun syömis ongelmat. Ne on jatkunu jo 2017 vuodesta alkaen. Nyt kesällä, mulla menee aika paskasti. Mä en pysty syömään oikeen mitään, koska se ahistaa ja haluisin vaan oksentaan sen ulos. Välillä mä vaan syön ehkä 2 ateriaa päivässä. Välillä kun en oo syöny paljoo nii ahmin hirveesti ruokaa ja sit jätän syömättä. Se sama kierre jatkuu vaan. Mutta siis en mä oo vielä niin pahassa tilanteessa, etten söis koko päivänä mitään. Siks päätin kirjottaa tänne. Haluisin hakee apua, mutta en todellakaa uskalla puhuu äitille. Voisin toki mun psykologille, mutta mä en uskalla yhtäkkiä vaan ruveta puhumaan siitä. Mua vaa ahistaa kun äiti saa joskus tietää. Mutta haluisin apua tähän, koska mä enään kestä. Mun pää vaa on täynnä ajatuksia, enkä pääse niistä koskaan eroon. Ja kun oon jo monta vuotta kamppailu tän kanssa, niin haluisin apua, mutten tiiä miten hakee sitä.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 9 kuukautta sitten.
Käyttäjä meteoriittiiskee kirjoittanut 05.07.2021 klo 23:50

Soita kriisipuhelimeen.

Käyttäjä ask kirjoittanut 22.07.2021 klo 19:36

Onko sulla täällä tukinetissä tukihenkilö, sille voit kirjoittaa jotain. Suosittelen sitä tai solmussa chat

Käyttäjä Anni_saapas (Vapaaehtoinen) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 13.10.2021 klo 19:52

Moi, hyvä kun purat tunteistasi tässä foorumissa. Kirjoittaminen on hyvä tapa jos henkilökohtainen keskustelu ei ole vielä mahdollista. Useissa kouluissa on mahdollista käydä keskustelemassa terveydenhoitajan, psykologin tai koulukuraattorin kanssa. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Sinulla on ollut jo viisi vuotta kuvaamiasi on ongelmia. Kun on sopiva aika ja rohkenet hakea apua niin sitä on saatavilla.

Parasta mahdollista jaksamista

toivoo Anni NettiSaapas Helsinki

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 6 kuukautta sitten. Syy: Kirjoitusvirhe
Käyttäjä väsynyt_ kirjoittanut 25.12.2021 klo 23:04

Moi, mä en tiiä näkeeks tätä enää kukaa ku vähän myöhässä tänne kirjotan, enkä muutenkaa kauheesti tiiä tästä paikasta ku on vähä uus mulle. Mutta siis mulla on sama juttu, tai siis et syöminen ahdistaa ja en haluis syödä. En oo koko yläasteen aikana (oon nyt ysillä) syöny koulussakaan mitään lukuun ottamatta joitain muutamii kertoja. Oon ylpee jos oon ollu pitkään syömättä ja sit tulee huono omatunto jos on päivän aikana syöny jotain. Mulla on myös jatkunu tätä aika kauan, ehkä muutama vuosi tai jotain, enkä oikeen tiiä mitä tekisin tai et mikä auttais tähän. Haluaisin koulussa ehkä mennä tästä puhumaan jollekki mut en jotenki uskalla tai viitti, ku aattelen et ei tää oo varmaan niin vakava asia.