sisäinen sairaus

sisäinen sairaus

Käyttäjä Liberta aloittanut aikaan 19.05.2015 klo 19:56 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Liberta kirjoittanut 19.05.2015 klo 19:56

Hei, on ollut pitkä aika kun viimeksi kirjoitin tänne, mutta olo on mennyt pahemmaksi. Olen masentuneempi ja minulla on itsetuhoisia ajatuksia itsestäni sekä muita kohtaan. Ja syy miksi on mennyt pahemmaksi on minun vanhempani en kestä heitä! He stressaavat minua liikaa. Opiskele enemmän, lue enemmän. He valittavat kun olen tietokoneella liikaa. Väittävät että en käy ulkona tarpeeksi ja tietokoneella oleminen tekee minut epäkunnioittavaksi ja ärtyneeksi. Ei se niin ole. He tekevät minun ärtyneeksi aina kun he tulevat häiritsemään. Haluan vain olla rauhassa.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 21.05.2015 klo 23:21

Liberta,

Voin eläytyä siihen tunteeseen, kun haluaisi olla yksinään ja rauhassa, mutta toisten mielestä se on jotenkin kummallista. Sulla on ihan täysi oikeus määrätä vapaa-ajastasi, ja se tuntuu kyllä pahalta, kun toiset yrittävät muunnella sitä mielensä mukaan. Ethän tapa etkä vahingoita itseäsi - se ei ole sun vika millään lailla, että sua kohdellaan noin. Itsetuhoisista ajatuksista kannattaa puhua tukihenkilölle tai jollekulle toiselle auttajalle.

Pystyisitkö sanomaan vanhemmillesi jotenkin rauhallisesti, että haluaisit olla välillä rauhassakin ja tehdä omia asioitasi? Sanoa, että opiskelut ovat kyllä hoidossa, mutta tarvitset myös omaa aikaa? Jokainen tarvitsee tilaa hengittää ja vapautta. Ehkä vanhempasikin ymmärtäisivät, kun näkisivät, että pidät elämäsi ihan hyvin ojennuksessa ilman ylimääräistä stressaamista.

Tsemppiä ja halauksia. Toivottavasti saat omaa rauhaa. ☺️❤️