Eilen päivällä tunsin ahdistuskohtauksen saapuvan. Se hiipi vähitellen rintaan ja kovettui möykyksi. Olin julkisella paikalla, enkä voinut siinä romahtaa.
Kotiin päästyäni aloin itkeä, korkkasin Koskenkorva vodkan ja hörpin suoraan pullon suusta. Olo oli turta, mutta vodka poltti kurkussa, sen tunsin. Mikään varsinainen yksittäinen henkilö tai teko ei mulle pahaa oloa aiheuttanut, vaan kyse on patoutuneista tunteista, joita en ole osannut ilmaista aikanaan…
Juomisen välissä tartuin leipäveitseen ja viiltelin sillä käsivarteeni. Sain aikaan vain pieniä haavoja, mutta se riitti havahduttamaan minut todellisuuteen, etten oikeasti haluakaan kuolla.
Mun oli tarkoitus mennä illalla juhlimaan kaverin synttäreitä, mutta en kerta kaikkiaan olisi jaksanut olla iloinen ja pirteä. Kaikki ei oo kunnossa, jos mieluummin olen yksin pullon kanssa, kuin iloisten ihmisten ympäröimänä…
Mitään diagnoosia mulle ei ole tehty, enkä syö mielialalääkkeitä. Oon vakuuttunut siitä, että puhumalla selviän tästä. En vain tiedä kuka mua kuuntelisi ja kenelle osaisin puhua. Tuntuu, ettei ystävillä ole sellaista ymmärrystä tai aikaa auttaa mua.
Tuntuu jo vähän paremmalta, kun löysin netistä tällaisen palstan, jonne voi kirjoittaa omista tuntemuksistaan ja ehkä joku lukee ja sanoo jotain lohdullista.