Sihti

Sihti

Käyttäjä Musta susi aloittanut aikaan 27.01.2009 klo 19:44 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Musta susi kirjoittanut 27.01.2009 klo 19:44

Kuinka moni tietää kyseisestä paikasta?

Itse olen menossa Sihtiin ensi maanantaina.. En tiedä mitä tuleman pitää…

Tietääkö kukaan mitä Sihdissä oikeastaan tehdään ja ovathan asiat luottamuksellisissa käsissä eivätkä mene esimerkiksi vanhemmilleni?

Kaikki tieto kelpaa ja omakohtaisia kokemuksia otan mielelläni vastaan.

Käyttäjä Careless kirjoittanut 31.01.2009 klo 13:29

Itekkin oon menossa sihtiin parin viikon päästä. Eiköhän ne asiat ihan luottamuksellisia ole, mutta niillä on terkkarin mukaan tapana, että tokalla tai kolmannella käyntikerralla olis jompikumpi vanhemmista mukana. Eiköhän siihenki saa vaikuttaa jollaki tavalla että eivät ne vanhemmille välttämättä kerro jos et halua.

Käyttäjä Aide kirjoittanut 02.02.2009 klo 18:13

Hei! Itse kävin tänä syksynä Sihdissä. Eli siis soitin sinne ja varasin ajan. Kysyivät puhelimessa sitä, että miksi soitan sinne, selitin jotain masentuneesta mielialasta ja itseni vahingoittamisesta. Sain ajan muistaakseni seuraavalle viikolle. No, sitten kun menin sinne pääsin juttelemaan psyk.sairaanhoitajan kanssa, saman tyypin joka puhui minun kanssani puhelimessa. Hän kyseli jotain, miksi olen tullut sinne jne. Puhuttiin noin tunti ja sain sitten uuden ajan. Seuraavalla kerralla sairaanhoitaja teetätti minulla masennustestin (Beck). Puhuttiin myös siitä, että he haluaisivat jututtaa vanhempiani, ainakin toista heistä. Annoin äitini puhelinnumeron ja sitten sieltä Sihdistä soitettiin äidilleni ja he sopivat ajan jolloin äitini meni sinne juttelemaan minusta. En ollut itse silloin paikalla, sama psyk.sairaanhoitaja, joka puhui minunkin kanssani, puhui myös äitini kanssa. Kävin sitten vielä itsekkin Sihdissä, kolmannella kerralla psyk.sairaanhoitaja totesi, että ne viisi kertaa eivät minulle riitä ja ne laittoivat sieltä lähetteen nuorisopsykiatriselle poliklinikalle, vanhempien suostumuksella tietenkin. Sitten kävin Sihdissä vielä kaksi kertaa. Eli kävin Sihdissä kaikenkaikkiaan sen maksimimäärän, viisi kertaa, kun odottelin että saan ajan nuorisopsykiatriselta. Eipä siellä muuta tehty kun juteltiin, selviteltiin minun tilannettani ja samaa selvittelyä on jatkettu nyt nuorisopsykiatrisella.
Tässäpä tämä sepustus, yrittäkää ottaa jotain selvää 😉

Käyttäjä Musta susi kirjoittanut 02.02.2009 klo 20:35

Mie olin tänää sihdissä.. Siellä oli ihan mukavaa, tai siis se nainen oli mukava. 🙂
Hän kertoi että kutsumme vanhemmat myöhemmin paikalle jolloin JOKU MUU kuin hän, on heidän kanssaan puhumassa. Hyvä, että asiat pysyvät visusti vain hänen tiedossaan ja joidenkin sairaanhoitajien.
Hänen mukaansa tarvitsen enemmän apua, mitä sihdissä voidaan miulle antaa.. Hyvä että on aika selkeää, että tarvitsen apua, kun pelkäsin etten osaa selittää tilannettani kunnolla ja sanotaan ettei minua mikään vaivaa.
Sain uuden ajan viikon päästä jolloin käymme läpi masennustestiä, jonka täytän kotona.

Ihan hyvän tuntuinen paikka tuo sihti, jos joku on sinne aikomassa.☺️

Käyttäjä Syyskaunosilmä kirjoittanut 08.02.2009 klo 17:05

Hyvä, että olet löytänyt väylän, jota pitkin pääset kuntoutumaan.
Kaunista ja toiveikasta kevättä sinulle Musta susi🙂🌻