Seroquel Prolongin vaikutukset
Ongelmani on seuraavanlainen. olen ollut ihastunut erääseen henkilöön jo pidemmän aikaa. Olen myös syönyt mielialaa tasaavia lääkkeitä Seroquel Prolongia ja Olanzapin Ratiopharmia. Ne menevät annoksilla 600 mg ja 100 mg. Nyt kuitenkin kokeilin tulisinko toimeen vähän pienemmällä annoksella ja alensin Seroquelin 500 mg:n. Tämän jälkeen vointini huononi nopeasti, en saanut nukuttua kunnolla ja olin levoton, ärtyinen sekä itkuinen. Palasin päivän päästä takaisin 600 mg:n. Olen kuitenkin huomannut tai tuntenut, että oloni ei ole niin hyvä kuin ennen vähennystä. pelottaa, että lääkkeen vähennys on vaikuttanut aivojeni reseptoreihin niin, etten tunne enää ihastumisen tunnetta. Juuri se piti myös itsetuntoni kohdillaan, nyt sekin on hakusessa. Voiko lääkkeellä olla tällaisia vaikutuksia aivokemiaan? Tunnenko vielä ihastumista? Harmittaa, kun oloni olisi pysynyt tasaisen hyvänä 600 mg:lla.
Luin Wikipediasta, että Seroquelin vähentäminen ja taas aloittaminen rapauttaa aivojen toimintaa väärin toimivien reseptorimäärien kasvaessa. Onko minulle käynyt juuri niin?