Seronil – vaikutusta painoon vai ei?

Seronil - vaikutusta painoon vai ei?

Käyttäjä Nellie aloittanut aikaan 18.01.2012 klo 16:32 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Nellie kirjoittanut 18.01.2012 klo 16:32

Eli oon nyt seronil lääkkeet aloittamassa, ja haluaisin tietää onko tällä oikeasti vaikutusta painoon? Pelkään että lihoisin lääkkeiden vaikutuksesta, enkä netistä löytänyt kuin ristiriitaista tietoa ja pyörii päässä tämä homma..

Olen mitoiltani normaali (oikeastaan normaalipainon alarajoilla), enkä todellakaan haluaisi yhtään enempää kiloja. Olen vielä nuori ja lääkkeen annoskoko on hyvin pieni, kolme kuukautta määrätty tällä hetkellä tuota..

Jos jollain on kokemusta/tietoa asiasta tuokoon hän sen julki, vaikuttaako seronil painoon?

Käyttäjä Unikeiju kirjoittanut 21.01.2012 klo 13:28

Moi!

Toi on henkilökohtainen juttu et vaikuttaako se painoon vai ei. Minulla itsellä ei vaikuttanut. Jos syöt lääkkeen aloittamisen jälkeen normaalisti (niin kuin tähänkin mennessä) ja liikut samalla tavoilla kuin ennen lääkkeen aloittamista, en usko et lihoat.. Ja vaikka lihoisit kilon kaksi, ei se kai olisi paha, jos lääke auttaa sinua. Itse olen lihonnut masennuksen ja muiden ongelmien vuoksi 7 kiloo ja se ahdistaa. Mut kyse on mulla ainoastaan siitä että syön suruuni - en usko et se olisi lääkkeiden vika.

Käyttäjä reklamation kirjoittanut 22.01.2012 klo 14:01

moi

tosiaan niinkuin edellä mainittiin vaikutus painoon on tapauskohtaista, mutta suoraa vaikutusta lääkkeellä painoon tuskin on. jatkat vaan entiseen malliin elämääsi. 🙂

Käyttäjä luuru kirjoittanut 22.01.2012 klo 14:50

Minullakaan Seronil ei vaikuttanut painoon. Käytin sitä n. 9 kuukautta aikuisiälläni.

Käyttäjä kirjoittanut 22.01.2012 klo 21:00

Olen käyttänyt mielialalääkkeitä jo pitkään. Uskon siihen, että lääke ei lihota, mutta voi lisätä ruokahalua. Älä lisää välipaloja vaikka mieli tekisikin, lääkettä ei kannata pelätä

Käyttäjä vanorah kirjoittanut 23.01.2012 klo 22:43

Mulla taas itse asiassa paino putosi 4kg kun aloin syömään Seronilia. Samaa lääkettähän käytetään bulimian hoidossa, eli sen pitäisi vissiin jotenkin hillitä nälän tunnetta 😐

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 29.01.2012 klo 20:08

Aiheuttaako Seronil ripulia?