Seronil / Seromex lopetus

Seronil / Seromex lopetus

Käyttäjä Tunteellinen siili* aloittanut aikaan 23.11.2014 klo 21:59 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Tunteellinen siili* kirjoittanut 23.11.2014 klo 21:59

Hei!

Olen todennäköisesti lopettamassa Seronil 5 mg käyttöä vajaan kuuden kuukauden käytön jälkeen syystä että se on ollut mulle tosi hankala: monien lääkkeiden kanssa tulee serotoniinioireyhtymä oireita (joskin lievinä mutta ne on kamalia), ahdistus on voimakkaampaa kuin ennen lääkitystä ja kärsin usein epätodellisesta olosta. Seronil on siis aloitettu mulle indikaatiolla ahdistus, paniikkihäiriö, lievä masennus. Paniikkihäiriöön se on toiminut melko hyvin, kohtaukset on olleet vähissä. Mutta ahdistusta on sitten ollut senkin edestä… Mielialakin on ollut parempi, seronil avasi tunne-elämää. Aiemmin en tuntenut mitään.

Psykiatrini ehdotti asteittaista lopettamista jota olen kyllä itsekin miettinyt. En aio vaihtaa toiseen valmisteeseen vaan kokeilen luontaisia vaihtoehtoja, oon hirveen lääkeherkkä enkä uskalla enää käyttää näitä lääkkeitä. Haluan äkkiä eroon… Mutta toisaalta pelkään etten pääse tästä eroon.

Kysyisinkin, onko kellään kokemuksia Seronilin tai muun fluoksetiinivalmisteen lopettamisesta, millasia oireita tuli ja missä vaiheessa, kauanko ne kesti? Pelkään lopetusta ihan kuollakseni: pelkään että ahdistus pahenee enkä kestä sitä ja teen itselleni jotain pahaa…

Kiitos jo etukäteen! 🌻🙂🌻

Käyttäjä dreamer_ kirjoittanut 25.11.2014 klo 14:14

Tunteellinen siili* kirjoitti 23.11.2014 21:59

Hei!

Olen todennäköisesti lopettamassa Seronil 5 mg käyttöä vajaan kuuden kuukauden käytön jälkeen syystä että se on ollut mulle tosi hankala: monien lääkkeiden kanssa tulee serotoniinioireyhtymä oireita (joskin lievinä mutta ne on kamalia), ahdistus on voimakkaampaa kuin ennen lääkitystä ja kärsin usein epätodellisesta olosta. Seronil on siis aloitettu mulle indikaatiolla ahdistus, paniikkihäiriö, lievä masennus. Paniikkihäiriöön se on toiminut melko hyvin, kohtaukset on olleet vähissä. Mutta ahdistusta on sitten ollut senkin edestä... Mielialakin on ollut parempi, seronil avasi tunne-elämää. Aiemmin en tuntenut mitään.

Psykiatrini ehdotti asteittaista lopettamista jota olen kyllä itsekin miettinyt. En aio vaihtaa toiseen valmisteeseen vaan kokeilen luontaisia vaihtoehtoja, oon hirveen lääkeherkkä enkä uskalla enää käyttää näitä lääkkeitä. Haluan äkkiä eroon... Mutta toisaalta pelkään etten pääse tästä eroon.

Kysyisinkin, onko kellään kokemuksia Seronilin tai muun fluoksetiinivalmisteen lopettamisesta, millasia oireita tuli ja missä vaiheessa, kauanko ne kesti? Pelkään lopetusta ihan kuollakseni: pelkään että ahdistus pahenee enkä kestä sitä ja teen itselleni jotain pahaa...

Kiitos jo etukäteen! 🌻🙂🌻

Hei! Mä lopetin just seronil lääkkeen milä mulla oli n. Päälle vuoden keskivaikean masennuksen vuoksi. Mulla oli se 40g tiputin sen 20g jota käytin n. 2viikkoa ja sitten vain sen lopetin. Suosittelen ehdottomasti sitä, että tiputat lääkityksen määrää ihan minimiin ennenkuin lopetat, koska mulla oli muutaman parin päivän ahdistusta ja masentuneisuutta ( ei ollut ollutyli puoleen vuoteen). Hirveempiä vierotusoireita ei ollut paitsi välillä huimausta ja päänsärkyä sekä olin kyllä surullisempi kuin normaalisti olin lääkkeen kanssa ollut. Oireita kesti ehkä 2-3viikkoo ja nyt olen ollut noin kuukauden ilman ja voin hyvin 🙂 tsemppii sulle !!! 🙂)