Rippipappiin ihastunut..

Rippipappiin ihastunut..

Käyttäjä Croisantin opetuslapsi aloittanut aikaan 26.06.2019 klo 21:14 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Croisantin opetuslapsi kirjoittanut 26.06.2019 klo 21:14

Joo, oon tosiaan ihastunu meidän rippi pappiin.. Meidän ripari oli jo melkein 4kk sitte, ja siitä asti oon ollu ihan lääpälläni siihe.. Ikäeroahan meillä on 20v, joten suhde tuskin tulis ikinä toimimaan..

Lähimmät kaverit tietää, ja ne on suhtautunu siihen ihan hyvin, lähinnä vaa vittuilee siit😅 

Oon menossa syksyllä sille työssaoppimisjaksolle, joka kestää 5vk ja siitä ollaan aina kaks päivää koulussa, kolme työpaikalla, ja nyt mietin et miten mä selviän siitä.. 

Pitäskö mun joskus kertoo sille et oon ihastunu siihen, vai ei ja jatkaa elämääni?

Nykyään vaan mietin sitä kaikki päivät, ja toivon et se ois mun vieressä iltasin, mut ei se oo..💔

Oon ihan hukassa, ja paras ystäväni on just saanu oman ihastuksensa, nii en viiti sille puhuu tästä..

Käyttäjä Boriskisu kirjoittanut 08.07.2019 klo 21:37

Ihastuminen on ihanaa, olkoot kyseessä pappi, opettaja tai muusikko. Älä huoli, koin vimeisimmän opettaihastuksen vielä 19-vuotiaana, eli kyllä sitä tapahtuu.

Kertoa saat jos sopiva tilaisuus tulee. Todennäköisesti pappi on imarreltu. Pakko ei kuitenkaan ole. Päiväkirja on sopiva apu ja kyllä kavereille ihastuksista kannattaa kertoa, vaikka heilä olisi jo omansa. Yhdessä ihastuksessa riutminen on helpompi kestää.

Nyt kun pääset hänen kanssaan tekemisiin työssäoppimisjaksolle niin nauti ihmeessä hänen seurastaan kun sitä on. Pahimmassa tapauksesa nimittäin sen jälkeen et näe häntä ja sitten se ihastumisen rikkonainen tunne vasta tuleekin.

Vanhenpaan ihastmisessa ei ole mitään pahaa tai hävettävää.

Käyttäjä Croisantin opetuslapsi kirjoittanut 24.07.2019 klo 15:37

Toi autto paljon, kiitos sulle!❤

Mä oon miettiny et varmaan kerron sille siitä, kun tilaisuus tulee, ja uskon että hän ottaa sen hyvin, ainakin näin uskoisin..

Onneks syksyyn on vielä aikaa, nii kerkeen miettiä kertomista hänelle, ja sit saan nauttia hänen seurasta monta viikkoa!

Käyttäjä Henna_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 24.09.2019 klo 19:45

Hei, miten tämä asia on edistynyt, kun on tovi kulunut aikaa? Ymmärsinkö oikein, että olet itse käynyt riparin tänä vuonna eli olet 15 v?

Ihastumisen tunteet ovat ihania ja ne tulevat ja menevät. Se millä on väliä, on se miten käyttäydymme ja ilmennämme tunteitamme. Jos olet valinnut kertoa tuolle rippipapille tunteistasi niin hän toivottavasti tekee niin kuin aikuisen tuleekin tehdä suhteessa alaikäiseen nuoreen - ottaa vastaan tunteet, mutta tietää oman vastuunsa aikuisena. Kuten itsekin mainitsit, ettet usko teillä olevan mahdollisuutta toimivaan suhteeseen, niin se ei ikäeronne takia olisi edes mahdollista.

Kaikkea hyvää sinulle ja toivon, että löydät vielä ihanan kumppanin, jonka kanssa voitte tutustua ja jakaa kivoja asioita keskenänne.

Nettisaapas, Henna, Helsinki

Käyttäjä Croisantin opetuslapsi kirjoittanut 07.10.2019 klo 20:56

Moi!

Mä en kertonu hänelle suoraan mun tunteista, mut kyllä hän varmasti tajusi rivien välistä, ku keskusteltiin, ja otti asian hyvin. Mä olin parhaan kaverini kans isosleirillä viime viikolopun, ja tää ihastukseni oli siellä pappina. Vaikka mä varmaa vilkuilin ja hakeuduin hänen seuraan turhankin paljon, niin ei se häntä haitannu, enemmänkin hän vaan yritti pitää meidän keskustelut asiallisina, ja muistutti et löydän vielä jonkun oman ikäsen ihanan pojan, niiku nyt oon löytänykki! Me ollaan juteltu yhen luokkalaiseni kanssa, ja hän vaikuttaa tosi ihanalta pojalta.

Tosiaan se työharjottelu päätty just perjantaina, ja sain tosi hyvää palautetta sieltä, joten ei mun tunteet ilmeisesti työntekoa haitannut, enemmän vaan olin aktiivisempi siellä, ku koulussa.

Eli asiat on muuttunu parempaan, ja ehkä pääsen yli entisestäkin ihastuksesta, kun saan muuta ajateltavaa