Rauhoittaviin koukussa

Rauhoittaviin koukussa

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 25.09.2015 klo 19:09 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 25.09.2015 klo 19:09

Oon jo lähes 7 vuotta syöny Temestaa ja voin sanoo, että tehoaa kyllä vähän aikaa, mutta siinä on se haitta puoli, että koukusta ei pääse millään pois. Tai vähäks aikaa kyllä, mutta sitten huomaa hetken päästä että on taas koukussa. Se on todella orjuuttava lääke, jos et jonain päivänä, niin huomaat kyllä olossa sen… Pidempi käyttö voi vaikuttaa muistiin ja kaikkee muuta shittiä… Onko kellään ollu vastaavaa ja miten päässy eroon?

Käyttäjä kirjoittanut 26.09.2015 klo 18:15

Itselleni määrättiin Seroniliä ja tänä aamuna otin ensimmäisen pillerinpuolikkaani määräyksen mukaan. Olo on kyllä ollut jokseenkin parempi, mutta vähän pelottaa koukkuun jääminen...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 27.09.2015 klo 15:07

Kannattaa yrittää ettei joudu... Se on pitkä ja kivinen tie päästä eroon. Lääkärit ei kerro yleensä tarpeeksi infoa noista lääkkeistä vaan kirjottaa reseptin ja ottaa seuraavan potilaan sisään...

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 05.10.2015 klo 09:27

ahdistunut8 kirjoitti 26.9.2015 18:15

Itselleni määrättiin Seroniliä ja tänä aamuna otin ensimmäisen pillerinpuolikkaani määräyksen mukaan. Olo on kyllä ollut jokseenkin parempi, mutta vähän pelottaa koukkuun jääminen...

Minulla oli joskus sama lääke Seronil 10mg. Muistan kun otin ensimmäisen pillerini ja koko naama turposi. Oli oli parempi turvotuksesta huolimatta. Soitin silti poliklinikalle ja kerroin miten kävi. He sanoivat sen menevän ohi. Viikon sitä käytin ja tuntui että tukehdun. Menin päivystykseen ja sanoivat siellä jos en olisi tullut olisin kuollut.
Määrättiin uusi lääke Optipar. Se lisäsi ruokahalua tuntui että yhdessä pillerissä olisi 1000 kaloria. Lihosin nopeasti s- koosta L kokoon. Vaikka söin normaalisti. Lääke vaihtui Excitlopram actavis nimiseen valmisteeseen. Ja oli parempi lääke mutta kilot eivät vain lähteneet. Kysyin lääkkeen lopettamisesta mutta he vain nostivat annostani (otettiin potilaan toiveet hyvin huomiolm 😠 ) minulla olisi vieläkin tämä 10mg lopram annos lopetin itsenäisesti kun eivät lupaa antaneet. Nyt olen laihtunut 10kg lyhyessä ajassa 🙂👍