Psykoosi? Skitsofernia? Tarviin pikasesti apua että sasn palautettua mun elämän

Psykoosi? Skitsofernia? Tarviin pikasesti apua että sasn palautettua mun elämän

Käyttäjä Psykoosirotta aloittanut aikaan 03.01.2012 klo 13:36 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Psykoosirotta kirjoittanut 03.01.2012 klo 13:36

Elikkäs en keksiny mitää muuta kelle voisin puhua mun ongelmista. Nää alko jotain puolisen vuotta sitten: Kuljen kaupungilla ja kokoajan tuntuu että kaikki katsoo mua/seuraa mua. Tuntuu että elämää ei oikeasti ole, että olen täällä maailmassa ikäänkuin koekaniini, minulle uskotellaan asioita mitkä olen tähän asti uskonut;esim kipu ei oikeasti tunnu miltään se sattuu vain koska mulle on niin uskoteltu, multa salataan jotain! Kaverit ei ole kavereita, mulle uskotellaan kaikki asiat mitkä ei ole edes olemassa maailmaa ei ole.. Itseluottamus itseltäni on hiipumut kokonaan. En luota mihinkään, kuulen ääniä mitä muut eivät kuule, en ole nukkunut 3 yöhön, koulu meni virtuilleen kokonaan. Polttelin kannabista jo 12 vuotiaana, suvussa ei ole mitään tämän kailtaisia sairauksia, asiat paheni kun rupesin syömään ekstaasi pillereitä (sain niistä helpotusta) huomasin asioitten pahenevan. Varastin tyttöystävän Tramal lääkkeet (helpotusta niin kauan kun ne riitti) ostin amfetamiinia joka nyt on laukaussut tämän pahemman kerran, en ole nyt ottanut mitään kuukauteen ja kokoajan asiani ovat pahempaan päin, ette voi kuvitella tuskaani ketkä ei ole tätä paskaa kokeneet, mun mieli hylkäs mut tähä maailmaa ja oon tääl yksin, itsemurha kävi lähellä. Koen harha kuuloja/luuloja, Vähän aikaa sitten näin vanhan kaverin, se haukku mut pelleks ja käski painuu vittuu. Seuravana vklp näin sen uuestaa ja se tuli vaa morottaa sunmuut semmosta, kysyin et miks se on mulle vihai ku en mitää koskaa kellekkää oo tehny, se sano et ei todellakaa oo mitää semmosta sanonu ja siin oli toineki ferendi joka vahvisti asian, mitä vittua? Ja ajoin eilen autolla, näin että tie jatkuu suoraan… Huomasin ihan sen jälkeen että i jatkunutkaan ja meinasin kolaroida auton. Selvä hallusinaatio mun mielestä, että laittakaa nyt viisaampina tähä että mikä vois olla vialla ja että kelle voin puhua ja mistä saan apua, ps. Oon 18v poika lapsuus on ollut rankka, pienenä poikana kidutin eläimiä ja tapoin niitä josta sain nautintoa murtos ikä meni hyvin mutta nyt asiat ovat tulleet takaisin. Pelottaa :,(

Käyttäjä Psykoosirotta kirjoittanut 03.01.2012 klo 14:13

Unihin laittaa että saan voimakkauta tunnepuolen ongelmia/mielenalan vaihtelua, ja myös todella voimakkaita ahdistus kohtausia, rintaan pistää ja sen takia oon lääkärissä käynyt 2 kertaa, mutta ei löytynyt mitään, mulla epäiltiin vähän aikaa sitten aivokasvainta(heräsin yöllä niin voimakkaaseen päänsärkyyn että oksensin muuaman kerran) isäpuoli on ollut kuvioissa ihan syntmästäni asti, olen puhumut hänelle muutaman kerran, hän on pahoinpidellyt mua. Vähän aikaa sitten jouduin lähtemään kotoa karkuun, jouluna mut heitettiin ulos (äiti ei puutu asiaan) isä asuu naapurissa pummien rahaa alkoholiin, ja isän auto on mun nimissä koska sillä ei oo luottotietoja, jouduin ottamaan opi tolainan että saan maksettua vakuutukset joita hän ei sitten maksanut. pitäskö mun lähtee pois? Alottaa elämä muualla, vai onko normaalia? En voi tietää koska en kavereittenkans puhu asioista

Käyttäjä rajatapa kirjoittanut 16.04.2012 klo 14:23

Kuulostaa huolestuttavalta, toivottavasti luet vielä näillä sivuilla. Itse en kuulu enää tähän nuorisosakkiin mutta viestisi sai minut huolestumaan tavallista enemmän.
VIIPYMÄTTÄ lääkäriin. Tuo ei ole normaalia, ja missään nimessä älä ota yhtään mitään huumaavaa, sun mieli saattaa sen takia jäädä sellaseks, mitä noissa viestissä kuvasit.
Tiedän tuskan ja tunnistan tuon pelon sekaisen maailman, on kuin ois elämän ulkopuolella, kuin jossain näytelmässä. Se on psykoosia. Toivon mukaan olet jo osannut etsiä apua, psykoosi on tila jota en suo kellekkään. Itse olen sen läpikäynyt, ja jos en olisi sillon heti apua saanu, niin en varmaan ois täällä kirjottelemassa.

Mielesi kuulostaa olevan kovin herkkä ja varmasti järkkynyt pahasti, kun kirjoitit tuosta eläinten kidutuksesta, sulla on varmasti ollu tosi paha olla.
Mut niin sen ei tarvii loppuelämää olla. Puhu vaikka jollekkin kuntasi mielenterveyspuolen ihmiselle, tai etsi tältä sivulta auttavan puhelimen numero, jos et voi äidillesi tai kavereillesi puhua. ENnenkaikkea on tärkeintä että puhut rehellisesti noista oloistasi, vain sillon sua voidaan auttaa.

Älä jää yksin asioiden keskelle, hop liikenteeseen ja kirjottele vaikka tänne jos ei muuta. Voimia sulle ja ilmoittelehan itsestäsi 🌻🙂🌻