Psykoosi

Psykoosi

Käyttäjä Scorchio aloittanut aikaan 03.01.2006 klo 21:13 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Scorchio kirjoittanut 03.01.2006 klo 21:13

Mulla on joku psykoosi, vai onko se nyt psykoottinen häiriö. Ei kuulemma ole skitsofrenia, mutta joku sairaus silti. Haluaisin vähän tietää enemmän tästä sairaudestani.. Elän lähes normaalia elämää, tosin aika vähän käyn nykyään missään, joskus muualla liikkuminen ahdistaa ja saatan stressaantua ja potea sellaista huonoa oloa, jossa olen vähän kuin poissa tolaltani enkä ihan oma itseni. Muutaman kerran näin on sattunut illalla, etten ole sitten saanut nukutuksi kuin vasta aamulla. Syön Risperdal-nimistä lääkettä, mikä on auttanut minua ”kokoamaan itseni”, ja olen nykyisin paljon enemmän koostunut kuin vuosi sitten. Harhoja minulla on muistaakseni ollut jonkun verran, sellaista, että luulen että kaikki katsovat minua ja olen tuntenut oloni ahdistuneeksi ulkona kadulla. Nykyään saatan ahdistua myös, mm. vastikää olleet ylioppilasjuhlat saivat minut valvomaan ja olemaan poissa tolaltani. Iloinen asia, mutta juhlat hermostuttivat. En käy nyt koulua, kun en jaksanut, mutta tavallaan kyse ei ollut sairaudestani. Olin vaan kokenut eron ja siitä oloni oli vähän huonontunut.. No, eli kyllä kyse on sairaudestani, mutta haluaisin vähän tietää, että mitä mun kannattaisi tehdä, ja mitä mun kannattaa odottaa elämältä tällaisella diagnoosilla? Olen 21 vuotta. Luin sen skitsofreniaa sairastaneen tytön tarinan, ja onnea vain hänelle! Ilmeisesti lääkkeet ovat saaneet hänet miltei oireettomaksi? Haluaisin tietää…