Poikaystävän viihdekäyttö
Hei, olen 20-vuotias nuori nainen ja ollut parisuhteessa kohta 4 vuotta. Mieheni on ihana, rakastava , huomaavainen ja hoitaa kotonamme taloudelliset asiat. Rakastan häntä suunnattomasti, mutta nyt on tullut ilmi, että hän on käyttänyt satunnaisesti huumeita (amfetamiinia) suhteemme aikana, lähinnä viikonloppuisin. Minä en siedä niitä lainkaan ja olen sen sillo joskuss sanonut. Hän on jäänyt pari kertaa kiinni suhteemme aikana, mutta minä olen aina uskonut, että hän ei enään ottaisi mitään, kunnes muutama viikko sitten jäi kiinni. Hän myönsi tekonsa ja oli sitä mieltä, että hän ei ota huumeita niin vakavasti kuin minä ja keskustelimme jo vakavasti erosta, mutta kuitenkin rakkautemme toisiamme kohtaan on niin vahva ja suuri ja olisi tuntunut kun olisimme heittäneet koko 4 vuotta hukkaan, jos olisimme nyt eronnut.
Suostuin viihde”käyttöön” niillä ehdoilla, että se ei tapahtuisi ikinä minun aikanani, eikä todellakaan joka viikonloppu. Tiedän mitkä riskit yleensäkin katuhuumeilla on ja nyt olen alkanut miettimään, että pystynkö sittenkään elämään tämän asian kanssa.
Eroaminen vaan tuntuu niin vaikealta, kun suhde on jatkunut niin kauan ja kihloissakin olemme, mutta silti heti kuluvana viikonloppuna epäilin, että hän olisi taas ottanut jotain, vaikka nimenomaan sovimme että ei silloin, kun olemme yhdessä liikenteessä yöelämässä. Hän kuitenkin kielsi käyttävänsä. Voiko suhde jatkua enää normaalisti? tuleeko minusta vaan entistä enemmän kyttääjä? voiko ihminen joka ei siedä yhtään huumeita, niin rakentaa koko elämän tällaisen ihmisen kanssa? lapsiakin olemme suunnitelleet.. Tunteeni ovat niin vahvoja häntä kohtaan, että eroaminen on niin vaikeaa, mutta onko se ainut vaihtoehto? onko kenelläkään kokemuksia…