Poikaystävä masentunut

Poikaystävä masentunut

Käyttäjä Möömö aloittanut aikaan 11.10.2015 klo 18:03 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Möömö kirjoittanut 11.10.2015 klo 18:03

Mun poikaystävllä on kadonnut kaikki elämänilo. Ollaan seurusteltu nyt kaksi vuotta. Ja hänellä on olut masennus ja vaikeat perhesuhteet jo yläastellaa (hän on nyt 19), hän ei saa käytyä amista eli hänellä ei oo vielä mitään koulutusta, että saisi esim töitä. Hän on käynyt kymmenillä kuraattoreilla psykiatreilla ja ties millä. Varmaan kaikki mahdolliset ihmiset, jotka on koulutettu auttamaan. Ei oo kauheesti auttanut. Nyt hän puhuu lähes päivittäin itsemurhasta. Hän ei kuitenkaan (ainakaan tietääkseni) viiltele itseään.

Me asutaan eripaikka kunnilla ja kummallakaan ei ole erityisemmin rahaa, että voitaisiin nähdä. Hänellä ei siis tosiaan ole autokorttia.

Itse olen tosi väysynyt ja poikki tään tilanteen takia ja haluaisin auttaa poikaystävääni. Tää tilanne näyttää nyt vain olevan umpikujassa

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 12.10.2015 klo 18:15

Moi,

On tosi ymmärrettävää että poikaystäväsi tilanne väsyttää sua noin. Oot hyvin kultainen kun haluat auttaa häntä. Onko hänellä mitään sellaista harrastusta mikä on joskus saanut hänet hyvälle tuulelle tai mitä hän vielä jaksaa tehdä? Jotain, mikä kiinnostaa edes välillä? Joskus tällainen yksinkertainen asia voi auttaa vähän eteenpäin.

Ammattihenkilöiden tulisi reagoida viimeistään siinä vaiheessa, kun ihmisellä on itsetuhoisia ajatuksia. Tiedätkö onko poikaystäväsi saanut kerrottua niistä? Silloin apua pitäisi löytyä nopeasti myös heidän puoleltaan. On myös tärkeää, että voit huolehtia omasta hyvinvoinnistasi. Voit olla poikaystävällesi iso apu jo sillä, että olet hänen puolellaan ja keskustelet hänen kanssaan. 🙂

Tsemppiä! 🙂🌻

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 26.10.2015 klo 17:28

Moi
Mullakin taitaa olla masennus, joten toivon et tää auttas.
Eniten sä autat poikaystävääs pitämällä itsestäs huolta. Et voi auttaa muita, jos et auta itseäsi ensin.
On hyvä, että poikaystäväsi on käynyt ammattihenkilöiden luona. Luulen, ettei se auta, koska hän ei kerro kaikkea.
Viiltely ei ole hyvä asia ja se on saatava loppumaan. Viiltely on keino hallita pahaa oloa eikä yritys tappaa itseään (ainakin minulla). Mitä enemmän aikaa vietät hänen kanssaan, sen vähemmän aikaa hänellä on viillellä.
Itsemurha on vakava asia, ja jos huolesi on vakava älä pelkää, että petät poikaystäväsi luottamuksen vaan vie asia eteenpäin. Se olisi vai hänen (ja sinun) parhaaksi.
On hyvä juttu, että jaksat tukea häntä!
Tsemppiä☺️❤️