Pelottaa kasvaa aikuiseksi

Pelottaa kasvaa aikuiseksi

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 08.08.2020 klo 17:39 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ask kirjoittanut 08.08.2020 klo 17:39

Minulla on aikuistuminen kriisi. Olen kirjoittanut tästä ennenkin tänne tukinettiin. Elämisen pelko kans välillä tulee. En tiedä pitäisi varmaan tehdä jotain jutella jollekin tuntuu et kukaan ei tajua. En uskalla tehdä mitään sille asialle. Saan paniikki kohtauksia silloin tällöin ja olen aivan yksin. Kukaan ammattilainen ei halua auttaa minua. Vanhemmatkin ovat huolissaan minusta. Miksi tämä yhteiskunta on mennyt tämmöisen otetaan autetaan jos nilkka jyrähtää. Mutta mielenterveyteen ei saa apua vaikka kuinka pyytää..pelottaa kasvaa aikuiseksi on niin monta asiaa kans hoidettavana aikuiseksi tulon kanssa tuntuu etten selviä ja pää räjähtää. Aikuisena on niin rankkaa elämää. Miten selviän aikuiseksi, minulla on terveydellisiä syitä jotka heikentävät elämääni. Työllistyminen tässä huolettaa kun en oo ollut koskaan oikein hyvä siinä. Minulla on terveydellisiä syitä jotka heikentävät työ kuntoani. Tässä tulee monta asiaa tressistäkin tulee joku pelko. Elämän vaikeudet ovat nyt voimakkaammat kuin koskaan ennen ollut. Vaatimustaso korkealla, pelko olla ihmisten puheen aihe, pelko tulla pettyneenä, ihmissuhde onggelmat, ”puukotusta selkään”, ja vielä huoli muista läheisistä miten selittää muille asiat. Että kun kaikki on hyvin ja ei ala hössötys. Voi olla että korona aika on pahentanut tätä oloani.. en pidä muiden ihmisten mielipiteistä niillä on valtaa minun elämään joskus. Miten saisin heidät hiljaiseksi. Olen uupunut ja loppuun palanut. En haluaisi kuitenkaan että minua säälittäisiin. Elämäni on tämmöistä vain…

Käyttäjä Ryysyranta kirjoittanut 09.11.2020 klo 11:45

Aikuisuudessa osana on epävarmuuden sietäminen ja luottaminen siihen, että kaikki tuntevat epävarmuutta joissain asioissa elämässään. Asioiden murehtiminen pahentaa aina, varsinkin niiden asioiden, joihin ei mahda mitään.

Käyttäjä ask kirjoittanut 01.01.2021 klo 17:07

Juuri olet oikeassa. Tuleva pelottaa ja menneisyys valtaa mielen. On ollut kans läheisten tuki on ollut paras, mutta lähimmät tuntuu että hössöttää ja kun on ollut vähän vaikeaa, tuki on liikaa. Ja kaikista lähimmät ihmiset kun ovat liikaa painolastia minulle.

Käyttäjä Mpj kirjoittanut 04.01.2021 klo 05:17

Omasta mielestä pahinta mitä voi tehdä on olettaa elämän olevan vaikeata kaikille ja epävarmuuden sietäminen osa aikuisuutta. Se hetki ku hyväksyt tunteesi sinä osana itseäsi jota et voi muuttaa, aiheuttaa se sietämätöntä ahdistusta. Jos taas uskot/tiedät elämän olevan vähemmän pelottavaa ja jopa nautinnollista saat toivoa siitä että jonain päivänä asiat olevat paremmin 🙂