Pelottaa jäädä sairauslomalle

Pelottaa jäädä sairauslomalle

Käyttäjä pikkulanttu aloittanut aikaan 24.11.2014 klo 14:31 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä pikkulanttu kirjoittanut 24.11.2014 klo 14:31

Hei. Olen 18v. Opiskelen aika vaativaa alaa. Opinnot ovat jo puolessa välissä eli 1,5 v vielä jäljellä. Syys-lokokuussa oli työssäoppiminen ja mulle tuli ahdistuneisuuden tunnetta silloin ja jäin sairauslomalle ja mulla jäi kesken siis Se työssäoppiminen joka opettajan kanssa sovittiin että suoritan sen myöhemmin loppuun. Nyt on teoria tunteja ollut koulussa ja on vain joka päivä tuntunut etten enää jaksaisi. Olen käynyt koulukuraattorin käynneillä. En uskalla vain jäädä sairauslomalle kun pelkään etten saa opintoja koskaan suoritettua jos nyt vain lopetan jään pois. Mun ”masennus” (en tiedä onko tämä edes masennusta) johtuu melkein kokonaan siitä että mulla ei ole kavereita koulussa ja joudun asumaan asuntolassa arkipäivät ja iltaisin olen tosi yksinäinen ja itken paljon kun joudun olemaan yksin ☹️ olen koittanut mennä toisten mukaan iltaisin mutta heillä on omia juttuja ja tunne itseni ulkopuoliseksi… Kannattaako minun vain väkisin yrittää olla koulussa vai menenkö lääkäriin hakemaan sairauslomaa? Sekin pelottaa että lääkäri määrää minut jonnekin sairaala hoitoon. Missä tapauksissa sairaala hoitoon laitetaan ihminen?

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 25.11.2014 klo 15:10

Hei pikkulanttu🙂

Käytkö missään psykologilla tai psykiatrisella sairaanhoitajalla tai missään juttelemassa? Kannattaa yrittää saada jonkinlainen hoitokontakti. Sairauslomaa ei kannata ajatella ensimmäisenä vaihtoehtona. Olisko esimerkiksi mahollista että sun lukkaria kevennettäis? Joko vähän lyhennettiin päiviä, tai jopa niin (kuten mulla) että olis vaikka kolme päivää tai neljä päivää koulua viikossa? Kannattaa kysyä ja ottaa selvää, ja ehdottomasti käydä vaikka edes kuraattorille jutteleen säännöllisesti. Siihen asti että joutuu pakkohoitoon, voi valita että meneekö sairaalahoitoon vai ei. Muistaakseni pakkohoidon kriteerejä on ainaki nämä kaks
On vakavasti vaaraksi itselleen tai muille ihmisille
Hoitamatta jättäminen pahentaisi sairautta

Kannattaa sun jollekin mennä puhumaan. Kukaan ei loputtomiin jaksa taistella.
Tsemppiä!🙂🌻 Kaikki järjestyy, siitä oon varma.