Pelottaa

Pelottaa

Käyttäjä Sakke00 aloittanut aikaan 02.07.2015 klo 19:06 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Sakke00 kirjoittanut 02.07.2015 klo 19:06

Toimin tukioppilaana koulussani ja otin kioskin yhteydessä 2€ rahalippaasta omaan taskuuni. Syynä siihen on perheeni tämän hetkinen rahatilanne. Olen ottanut rehtoriin yhteyttä ja olen menossa tunnustamaan teon ja antamaan rahan takaisin.Minulla on todella herkkä omatunto.Mikä on pahin rangaistus jonka voin saada? Voiko rehtori kutsua poliisit? Voidaanko minusta tehdä lasten suojeluilmoitus?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 04.07.2015 klo 16:18

Hei

En tiedä mikä koululla on tapana tuollaiseen varastamiseen suhtautua. En usko että he poliisit paikalle kutsuvat koska otit vain noin pienen summan lippaasta. Ehkä saat jälki istuntoa tai muuten vain puhuttelun. Luulen että mahdollinen rangaistus pienenee koska jos itse tunnustat tekosi. Tsemppiä rehtorin tapaamiseen!

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 04.07.2015 klo 18:36

Moi Sakke00,

Hienoa että haluat olla rehellinen ja palauttaa rahan. Ajattelisin että rehtorikin antaa arvoa sille, että tunnustat teon. Voi olla, että vältyt rangaistukselta, kun tunnustat teon itse ja kyse ei ole suuremmasta summasta. Toivon, että perheesi rahatilanne muuttuu tästä paremmaksi, ainakin vähitellen 🙂

Tsemppiä ja halauksia!