pelkään pimeää

pelkään pimeää

Käyttäjä rudy aloittanut aikaan 01.08.2013 klo 18:48 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä rudy kirjoittanut 01.08.2013 klo 18:48

oon kohta 14vuotta, ja mä pelkään hirveesti pimeetä. en tiijä mikä siinä pelottaa, mut yöllä meinaan kans tukehtuu mun peittoon kun en voi nukkua ilman sitä😐 olo on ihan naurettava, mut silti!😭 eniten ehkä pelkään kauhuelokuvan Kaunaa, ja en oo kyl sanonu kellekkää mun pelosta, ku olo on tosi nolo😳

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 08.08.2013 klo 11:49

Hei! Vaikka olen aikuinen pelkään minäkin pimeää yksin ollessani. Olen ratkaissut asian siten että jätän jonkin pienen valon palamaan jonnekin nurkkaan ja nukkuminen hoituu näin hyvin. On varmaan muitakin ratkaisuja, en osaa neuvoa enempää mutta jospa tästäkin olisi sinulle hyötyä. Ethän katsele illalla kauhukuvia tv:stä? Hyviä, rauhallisia unia sinulle,ystäväni 🙂

Käyttäjä rudy kirjoittanut 08.11.2013 klo 21:42

huhh hyvä ,luulin jo että oon oikeesti ainut! joskus katson kauhu elokuvii, ja nukun AINA valopäällä.. 😀

Käyttäjä Upponalle kirjoittanut 12.11.2013 klo 15:52

Hei,
olen itse kohta 25vuotias ja edelleen pelkään pimeää. Nukun ajoittain valot päällä, erityisesti kun on kuullut jonkun kaupunkilegendan kuinka joku on piiloutunut jonkun sängynalle ja sitten yöllä tullut ja raiskannut tai sitten kauhuelokuvan jälkeen. Joskus nukun sohvalla kun se tuntuu turvallisemmalta..
Että et ole ainoa.

Mä luulen että pimeän pelko osoittaa tietynlailla arkuutta mutta myös vilkasta mielikuvitusta. Pimeässä kun et näe mitä nurkan takana on niin sitä kuvittelee mitä kauheampia ryöstäjiä ja hirviöitä sinne.. Ehkä sitä pelkää onnensa puolesta?

Kyllähän ihmisiä raiskataan ja murhataan päiväsaikaankin mutta valot päällä nukkumalla ainakin tietää ettei siellä nurkassa ketään oikeastikaan ole. Vaikka sen tavallaan tietää piemässäkin 🙂