Pelkään pahoinpitelyä

Pelkään pahoinpitelyä

Käyttäjä Glyserin aloittanut aikaan 11.08.2007 klo 15:54 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Glyserin kirjoittanut 11.08.2007 klo 15:54

Hei vaan!Ongelmani on ehkä hieman outo,ainakin minusta tuntuu niin. En ole sellainen ihminen, että viihdyn baareissa tai joisin itseni joka viikonloppu känniin ja sekoilisin ympäri kaupunkia. Tykkään mieluummin olla ihan kotona kavereiden kanssa ja mennä aikaisin nukkumaan. Siksi en ole ollut erityisen huolestunut siitä että joutuisin raiskatuksi tai pahoinpidellyksi keskellä yötä.

Mutta n. 6 kuukautta sitten tapahtui niin, että olin keskellä kirkasta päivää tavaratalossa kaverin kanssa ja joku maahanmuuttaja vanha mies tuli meille juttelemaan. Heti huomasimme, että hän oli joku wannabe-raiskaaja ja lähdimme kauemmas. Ukko huuteli vielä peräämme, mutta lähti kai sitten kaupasta pois kokonaan. Jotenkin järkytyin tapahtumasta.

Ympärillämme oli paljon ihmisiä, tilanne ei siis olisi voinut erityisemmin siinä pahentua, mutta yksikään näistä vanhemmista shoppailijoista ei tehnyt mitään asialle. Vaikka selvästi nuoret naiset joutuivat tässä ahdistelun kohteeksi. Asia saa minut vihaiseksi. Edes kaupan henkilökuntaa ei näkynyt. Olin niin tolaltani että en osannut siinä mitään apua huutaa tai kutsua vartijoita ja se harmittaa minua paljon.

Toivoin parissa viikossa asiasta ja en sitä sen koommin ajatellut,mutta nyt asia on jostain kumman syystä ruvennut vaivaamaan. Olen muuttamassa isompaan kaupunkiin syksyllä ja ehkä hieman pelkään juuri siksi.Mitä jos sielläkin kävellessäni kaupasta kotiin joku hullu käy kimppuun? Jos kerran kirkas päivänvalo ja kiireinen kauppa ei estä tuollaisia hulluja niin miten sitten talvinen pimeähkö jalkakäytävä?

Pelkään etenkin raiskatuksi tulemista, koska en ole seksiä vielä harrastellut ja luulen että en selviäisi tervejärkisenä jos ensimmäinen kerta olisi raiskaus ☹️ Mutta koska ”pelkään” ihmisiä, en uskalla jutella niin vapaasti ihmisille etenkään jos he tekevät aloitteen eli ihmissuhteen luominen mieskanditaattiin on vaikeaa. Huomaatte varmaan millainen oravapyörä tämä on?

Miten pääsisin tästä pelosta?Se nakertaa luottamustani ihmisiin, tuntuu että en pysty tutustumaan uusiin opiskelija tovereihini kun pelkään että he ovat raiskaajia/ryöstäjiä. Olen miettinyt, että jos oppisin itsepuolustusta, voisin olla varmempi siitä että selviäisin tilanteesta kuin tilanteesta.Ongelmana on vain se että en taida uskaltaa käydä tuollaisia kursseja koska en uskaltaisi lähteä sinne illalla käymään 😀 Täytynee ostaa pippurisuihke vai?

Tuskin aion baarikärpäseksi tulevaisuudessakaan ruveta,mutta olisi hyvä, että pystyisin käymään kaupassa ilman pelkoa. Itseluottamukseni on aika alhainen tällä hetkellä muidenkin ongelmien kanssa,mutta toivon että pystyisin ottamaan asiaan uutta näkökulmaa teidän avullanne 🙂

Käyttäjä Unika kirjoittanut 12.08.2007 klo 22:55

Mulla on ollut myös ongelmia ihmisten luottamuksen suhteen. Olen kuitenkin huomannut, että pelko on turhaa, vaikka täysin oikeutettua. Itse muutin opiskelemaan uuteen kaupunkiin ja olin siellä aivan yksin. Siinä vaiheessa en uskonut tutustuvani keneenkään ja se lisäsi muutto pelkoa. Pelkoni osoittautui kuitenkin turhaksi, sillä heti ensimmäisenä päivänä tapasin muutaman ihmisen, jotka olivat samanlaisia kuin minä ja ystävystyin heidän kanssaan. Luottamuksen luominen vei aikaa mutta nyt tunnen olevani turvassa heidän seurassaan. Kun huomasin, että pystyn luomaan ihmissuhteita, se ei ole tuottanut enää samanlaista ongelmaa.
Minusta tuntuu, että jos pelkäät tutustua ihmisiin sen takia, että pelkäät heitä, se tuottaa ongelmia tutustumiseen. Tarkoitan, että itse pelkään että ahdistun ystäviini ja menetän heidät. Jos koko ajan pelkään sitä, se luultavasti tapahtuu.
Minun mielestäni sinun kannattaisi lähteä avoimin mielin muutokseen, vaikka se vaikeaa onkin, tiedän sen.
Pelko vaan lisää pelkoa. Mutta jos annat ihmisten tutustua sinuun, huomaat varmasti, että pikku hiljaa pelkosi katoavat ja tulevaisuudessa siitä tulee helpompaa.

Minusta sinun ehdottomasti kannattaisi mennä jonnekin itsepuolustus kurssille!
Niitä järjestetään varmasti myös päiväs aikaan. Itse olen käynyt kursseilla ja tällä hetkellä nyrkkeilen.
Voihan olla, että muuttaessasi löydät jonkun ihmisen, joka lähtee mielellään sinun mukaasi.

Käyttäjä kirjoittanut 13.08.2007 klo 11:51

Minulla ehkä on sitten toisinpäin, että minä pelkään mun pahoinpitelevän muita ihmisiä oudoissa ja uusissa tilanteissa. Muuten kyllä teidän jutut hyvin sopii muhun.

Mutta mun terppani ei kyllä suosittele, että menisin milleen itsepuolustuskursiile, koska eihän tavallaan vastapuolessa ole vikaa jos minä heitä pelkään. Ja voisin heitä mätkiä miten vaan jos osaisin jotain itsepuolustuslajia. Luulen, kyllä ettei kenenkään noin vaan kannata opetella itsepuolustuslajia ennen kun hallitsee omat harhansa. Muuten sitä voi olla aika nesteessä, jos omien harhaluulojen vuoksi hakkaa toisen itsepuolustutaidoillaan.

Mutta jotain mielenhallinnan taitoa voisi mennäkin opettelemaan jonnein kurssille. esmes vaikka joogaa. Mutta koska kuitenkin peloissa on kyse pään viasta, kannattaa kyllä ensin puhua jollekin ammattilaiselle mitä itsehallintalajeja kannattaa alkaa harrastaa. Mulle tällä hetkellä sopii ainoastaan terapia joka oikeastaan onkin itsepuolustuslaji.

Käyttäjä Glyserin kirjoittanut 13.08.2007 klo 16:31

Kiitos viesteistänne,toivottavasti saan vielä lisää.
Ehkä voisin käydä juttelemassa sitten uuden koulun kautta jollain ammattilaisella. EHKÄ. En oikein haluaisi, mutta luultavasti joskus on pakko.

Toivoisin että voisin vain pyyhkiä sen ahdistelukohtauksen pois muistista. Etenkin iltaisin väsyneenä ja hämärässä tulee sitä mietittyä ja se niin ahdistaa. Miten se pervo kehtasikin!Tuollaiset joutaisi vankilaan 😠 Olo on jotenkin niin likainen ja inhottaa kun ajatuksissa vaan pyörii kuva siitä niljakkeesta, voi että jos näkisin sen joskus niin kyllä saattaisi nyrkki lentää. Se tyyppi oli reippaasti ylipainoinen ja lyhyt joten periaatteessa jopa ilman taitojakin selviäisi.Hyi että...

Vihastuttaa niin kauheena ku tollanen vie mun aikaani,ei sillä ollu oikeutta loukata mun elämääni.😠 Tapahtuukohan Suomessa mihin kellon aikaan eniten raiskauksia ja ryöstöjä? Jotenkin minä niin luulin että tollaiset pervot pysyy poissa päiväsaikaan mutta ei...Rupesin tänään miettimään että oiskohan hypnoosista apua?Ei sellaisesta ihan huuhaa,vaan onhan siinä ihan tieteellistäkin perää. Saisi sellaisella unohtamaan ton...

Mua niin inhottaa tää asia,en oikein voi kellekään tästä jutella..☹️ Onkohan jotain sellasia seikkoja millä vois pitää tollasia ahdistelijoita poissa?Muutakun sukupuolenvaihtoleikkaus tietenkin...