Pelkään pahoinpitelyä
Hei vaan!Ongelmani on ehkä hieman outo,ainakin minusta tuntuu niin. En ole sellainen ihminen, että viihdyn baareissa tai joisin itseni joka viikonloppu känniin ja sekoilisin ympäri kaupunkia. Tykkään mieluummin olla ihan kotona kavereiden kanssa ja mennä aikaisin nukkumaan. Siksi en ole ollut erityisen huolestunut siitä että joutuisin raiskatuksi tai pahoinpidellyksi keskellä yötä.
Mutta n. 6 kuukautta sitten tapahtui niin, että olin keskellä kirkasta päivää tavaratalossa kaverin kanssa ja joku maahanmuuttaja vanha mies tuli meille juttelemaan. Heti huomasimme, että hän oli joku wannabe-raiskaaja ja lähdimme kauemmas. Ukko huuteli vielä peräämme, mutta lähti kai sitten kaupasta pois kokonaan. Jotenkin järkytyin tapahtumasta.
Ympärillämme oli paljon ihmisiä, tilanne ei siis olisi voinut erityisemmin siinä pahentua, mutta yksikään näistä vanhemmista shoppailijoista ei tehnyt mitään asialle. Vaikka selvästi nuoret naiset joutuivat tässä ahdistelun kohteeksi. Asia saa minut vihaiseksi. Edes kaupan henkilökuntaa ei näkynyt. Olin niin tolaltani että en osannut siinä mitään apua huutaa tai kutsua vartijoita ja se harmittaa minua paljon.
Toivoin parissa viikossa asiasta ja en sitä sen koommin ajatellut,mutta nyt asia on jostain kumman syystä ruvennut vaivaamaan. Olen muuttamassa isompaan kaupunkiin syksyllä ja ehkä hieman pelkään juuri siksi.Mitä jos sielläkin kävellessäni kaupasta kotiin joku hullu käy kimppuun? Jos kerran kirkas päivänvalo ja kiireinen kauppa ei estä tuollaisia hulluja niin miten sitten talvinen pimeähkö jalkakäytävä?
Pelkään etenkin raiskatuksi tulemista, koska en ole seksiä vielä harrastellut ja luulen että en selviäisi tervejärkisenä jos ensimmäinen kerta olisi raiskaus ☹️ Mutta koska ”pelkään” ihmisiä, en uskalla jutella niin vapaasti ihmisille etenkään jos he tekevät aloitteen eli ihmissuhteen luominen mieskanditaattiin on vaikeaa. Huomaatte varmaan millainen oravapyörä tämä on?
Miten pääsisin tästä pelosta?Se nakertaa luottamustani ihmisiin, tuntuu että en pysty tutustumaan uusiin opiskelija tovereihini kun pelkään että he ovat raiskaajia/ryöstäjiä. Olen miettinyt, että jos oppisin itsepuolustusta, voisin olla varmempi siitä että selviäisin tilanteesta kuin tilanteesta.Ongelmana on vain se että en taida uskaltaa käydä tuollaisia kursseja koska en uskaltaisi lähteä sinne illalla käymään 😀 Täytynee ostaa pippurisuihke vai?
Tuskin aion baarikärpäseksi tulevaisuudessakaan ruveta,mutta olisi hyvä, että pystyisin käymään kaupassa ilman pelkoa. Itseluottamukseni on aika alhainen tällä hetkellä muidenkin ongelmien kanssa,mutta toivon että pystyisin ottamaan asiaan uutta näkökulmaa teidän avullanne 🙂