pärjäiskö 2 ihmistä?

pärjäiskö 2 ihmistä?

Käyttäjä ujom86 aloittanut aikaan 22.10.2005 klo 17:37 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 22.10.2005 klo 17:37

Sellasta kyselisin ku oon miettiny. Että jos jostain syystä opiskelut päättyy, niin onko mahollista et pärjäis tuetussa työssä ja sitte jos muuttaa paikkakuntaa niin sit pääsiskö esim. siivoojaks tjn? Koska en haluu olla kellekkää taakkana, tai elää toisen kautta tai sillee.. toiv. joku ymmärtää mitä tarkotan.. pelko ettei oo mitään sitte.

Käyttäjä aavaton kirjoittanut 22.10.2005 klo 17:46

Kyllä sitä aika pienellä summalla pärjää. Minä, mieheni ja lapseni elimme ihan hyvin vaikka oli vaan miehen opintotuki ja mun äitiyspäiväraha. Kyllähän siivojatkin palkallaan elävät. Jos, on pieni palkka, saa lisäksi asumistukea vuokraan.

Mitä tarkoitat tuetulla työllä? Tarkoitatko ehkä jotain työkeskusta tai sellaista? Tai, että sinulla olisi tukihenkilö ja kävisit nyt vaikka siivoojana? Nykyisin taitaa olla aika vaikea päästä siivojaksi ilman koulutusta. Ainakin meillä asia on niin, etelässä näyttää olevan pulaa siivojista.

Mutta opiskelua ei nyt kyllä kannattaisi lopettaa, jos vaan on joku mahdollisuus käydä opinnot loppuun. Miksi lopettaisit, etkö käy viimeistä vuotta?

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 24.10.2005 klo 14:07

aavaton kirjoitti 22.10.2005 klo 17:46:

Kyllä sitä aika pienellä summalla pärjää. Minä, mieheni ja lapseni elimme ihan hyvin vaikka oli vaan miehen opintotuki ja mun äitiyspäiväraha. Kyllähän siivojatkin palkallaan elävät. Jos, on pieni palkka, saa lisäksi asumistukea vuokraan.

Mitä tarkoitat tuetulla työllä? Tarkoitatko ehkä jotain työkeskusta tai sellaista? Tai, että sinulla olisi tukihenkilö ja kävisit nyt vaikka siivoojana? Nykyisin taitaa olla aika vaikea päästä siivojaksi ilman koulutusta. Ainakin meillä asia on niin, etelässä näyttää olevan pulaa siivojista.

Mutta opiskelua ei nyt kyllä kannattaisi lopettaa, jos vaan on joku mahdollisuus käydä opinnot loppuun. Miksi lopettaisit, etkö käy viimeistä vuotta?

just sitä et esim. joku ois auttamassa ja kattoo et pärjää siinä hommassa mitä tekee.. no en käy vikaa ku toista, mut vähä rupee ahistaa ku yhet **** ei tajua etten ymmärrä niitten mitää typeriä läppiä, koska en osaa ottaa niitä huumorilla. Ja sitte ei kestä sitä et pitää aina pelätä mitä seur. tehää.. tiiäks? eiks siinä oo tarpeeks syytä. Ja mun äiskäki on siivooja, ja ei oo käyny mitää kouluja. =( ku sen rasittava ämmä joka on sen äiti nii ei laittanu sitä mihinkää tai sillee piti poissa ihmisten silmistä. ja sillee.. ku ei oo "normaali" tsennaaks? Ai nii.. kuulemma jos asuu tän neidin kanssa nii pidetää samalla lailla ku ois aviopari, ettei saa mitää asuntotukee jos ei kuulemma ota opintolainaa, pitääkö paikkaansa Aavaton? Mä en kyllä ymmärrä.. mut mähän oonki se tyhmä poikalapsi ☹️

Käyttäjä aavaton kirjoittanut 24.10.2005 klo 14:23

Saa kyllä asumistukea vaikka ei ottaisi opintolainaa. Ei minullakaan ole koskaan ollut lainaa mutta asumistukea olen saanut. Toimeentuloa, jos hakee sossusta, silloin voidaan vaatia, että pitää ottaa opintolaina.

Sellainen tukihenkilö, joka hieman katsoo hommien perään, kuullostaa ihan hyvältä. Sellainen meilläkin oli noin vuoden ajan.
Siivojan hommassa ei ole mitään vikaa mutta luuletko, että siinä pärjäisit? Mitä minä olen ymmärtänyt, niin nykyisten siivojien pitää osata itse suunnitella työnsä ja olla vielä aika nopeitakin. Minä en hitaana ihmisenä pärjäisi siivoojana.

Etkö nyt johonkin ammattiin valmistu? Eikö siltä alalta löydy mitään töitä? Tai ehkä oppisopimuksella saisit ammatin? Eikö sulla ole siellä asunnossa tukihenkilö, hänen kanssaan voisit suunnitella tulevaisuutta. Tai sitten tilaa työnvoimatoimistoon aika, sieltäkin saa kaikenlaista suunnitteluapua?

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 24.10.2005 klo 17:14

aavaton kirjoitti 24.10.2005 klo 14:23:

Saa kyllä asumistukea vaikka ei ottaisi opintolainaa. Ei minullakaan ole koskaan ollut lainaa mutta asumistukea olen saanut. Toimeentuloa, jos hakee sossusta, silloin voidaan vaatia, että pitää ottaa opintolaina.

Sellainen tukihenkilö, joka hieman katsoo hommien perään, kuullostaa ihan hyvältä. Sellainen meilläkin oli noin vuoden ajan.
Siivojan hommassa ei ole mitään vikaa mutta luuletko, että siinä pärjäisit? Mitä minä olen ymmärtänyt, niin nykyisten siivojien pitää osata itse suunnitella työnsä ja olla vielä aika nopeitakin. Minä en hitaana ihmisenä pärjäisi siivoojana.

Etkö nyt johonkin ammattiin valmistu? Eikö siltä alalta löydy mitään töitä? Tai ehkä oppisopimuksella saisit ammatin? Eikö sulla ole siellä asunnossa tukihenkilö, hänen kanssaan voisit suunnitella tulevaisuutta. Tai sitten tilaa työnvoimatoimistoon aika, sieltäkin saa kaikenlaista suunnitteluapua?

no kuuleppas oon ollu työharjottelussa koulussa siivojien apuna, ja olin kyllä aika ripee.. raput 6krs meni noi puoleen tuntiin. Ja opettaja sano mulle et sitte ku valmistuisin nii pääsisin ehkä siivoo kouluu jotain paikkoja 4h, mut onkelma on ku ehkä muutan toiselle paikkakunnalle. En tiiä löytyykö, no itseasiassa en tiiä kenen kanssa niistä pitäis puhuu tästä asiasta. =/ joten tälläne tulevaisuus sitte. ja en haluu ensinnäkään muuttaa täältä ku ei ois varaa vuokraa ja toinen mihin muuttaisin? mut sitte ku se päivä tulee ku toiv. 10kkden päästä tai ens kesänä (ehkä) neiti pääsee opiskelee nii sitte on 1 huoli pois =)