Paniikkihäiriö pilaa elämän

Paniikkihäiriö pilaa elämän

Käyttäjä gettingbetter aloittanut aikaan 09.01.2014 klo 16:09 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä gettingbetter kirjoittanut 09.01.2014 klo 16:09

Osaako joku sanoa mitään rakentavaa tähän tilanteeseen vaikka sitten oman kokemuksen kautta?

Mulla puhkesi paniikkihäiriö pian lukion aloituksen jälkeen. Käyn nyt terapiassa mutta tilanne on vaan pahentunut, en pysty olemaan koulussa melkeen ollenkaan, muuhun elämään kykenen kyllä vaikka olo onkin usein kurja ja itkettää koko ajan. Oireita on laidasta laitaan, tärinää ja kipuja ja pyörtymisen tunnetta, ja ne tosiaan pelottaa. Lisää stressiä tuo se että alan pian jäädä lukiossa jälkeen ja reputan kursseja, olo on epäonnistunut ja kamala. Mitään toimintaehdotuksia? Oon ihan neuvoton.

Käyttäjä _allu_ kirjoittanut 23.02.2014 klo 15:37

Mulla on paniikki häiriö kohtaukset ja ahdistus kohtaukset. On ollut jo monta monta vuotta, olen 20 nyt ja on ollu sama kokemus koulun ja muun kanssa. Käyn ite kanssa terapiassa ja tehnyt sitä noin pari vuotta ehkä.

Onko sulle koskaan testattu jos sulla olis vaikka bipolär depression ( anteeks puhun ruotsia oikeesti ja en tiedä mikä se sana on suomeks) tai jotain muuta. Aino keino päästä näistä yli on terapian kautta että saa selviin mistä ne joutuu🙂

Käyttäjä Kisse2 kirjoittanut 25.02.2014 klo 18:11

Itsellä ainakin on auttanut kun olen ajatellut että mitä väliä vaikka paniikkikohtaus iskee (helpommin sanottu kuin tehty). Tottakai myös hyvä tuki on ollut avuksi, helpottaa huomattavasti kertoa jollekkin läheiselle huonoista ja hyvistä päivistä 🙂

Vaikka se tuntuu kauhealta niin ei se ikuisuuksiin jatku. Tsemppiä!