Paniikkihäiriö ja YO-kirjoitukset.

Paniikkihäiriö ja YO-kirjoitukset.

Käyttäjä Kolperi aloittanut aikaan 31.01.2009 klo 10:19 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Kolperi kirjoittanut 31.01.2009 klo 10:19

Hei!
Olen 23 vuotias tyttö ja minun pitäisi kirjoittaa ylioppilaaksi tänä keväänä. Ongelmana on se, että en jännitä yhtään itse kirjoituksia, että miten ne menevät, vaan sitä tilannetta jossa kirjoitetaan☹️ Olen saanut monesti paniikkikohtauksia ja tilanne, jossa on hirveästi ihmisiä ja kaikkien pitää olla hiljaa, ahdistaa. Pelkään, että saan paniikkikohtauksen ja teen jotain tyhmää, esim rupean kiljumaan. Sinänsä tiedän, että pelkoni on järjetön, olen aina saanut paniikkikohtausten aikana hillittyä itseni, mutta pelko jäytää takaraivossani. Sanokaa te hyvät ihmiset, joilla on kokemusta asiasta, että mitä voi tehdä kirjoitustilanteessa, kun tuntuu, että paniikki iskee? Kiitos rakkaat ihmiset jo etukäteen!

Käyttäjä Kolperi kirjoittanut 06.03.2009 klo 23:56

Kiitos teille ihanille ihmisille tsemppauksesta!!! Onneksi tämä lukio rupeama alkaa tosiaan olla takana päin, on tämä ollut niin hirveä stressin aihe ja muutenkin... 🙂 Nyt sitten pitäisi ruveta stressaamaan, että mihin kouluun sitä hakisi 😋

Käyttäjä Eläväinen kirjoittanut 07.03.2009 klo 16:22

Onhan tärkeät valinnat aina stressin paikka, ymmärrän sen hyvin! Ajatus siitä, että hukkaisi vuosia väärässä opiskelupaikassa, voi ahdistaa...

Mikset hyödyntäisi ammatinvalintapsykologin apua, jos päätös tuntuu vaikealta? Tai voisitko erilaisissa työharjoitteluissa nähdä, mihin sovellut? Niissä saisit arvokasta kokemusta, joka on aina eteenpäin.

Parempi, että teet valintasi harkiten, kuin että saat katua!