pakkohoito

pakkohoito

Käyttäjä jassu95 aloittanut aikaan 07.09.2008 klo 16:08 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 07.09.2008 klo 16:08

moi, oon 13.v tyttö ja mietin että miten voidaan määrätä henkilö pakkohoitoon? en jaksa nyt koko mun elämän kertaa tässä selittää se löytyy jostain palstalta tältä sivulta mutta voisiko joku vastata kysymykseeni?!😐

Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 15.09.2008 klo 21:08

mitenniin aika toden näköistä??😐 ja kauanko pakkoihoito suunnillee kestää?😐

Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 18.09.2008 klo 16:30

olisi kiva jos vastaisit..☹️

Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 23.09.2008 klo 17:32

ei kukaan halua vastata😭😭😭😭😭😭😭😭

Käyttäjä Whatever kirjoittanut 29.09.2008 klo 09:41

Sorry, kun en ole aiemmin vastannut. Oon itse ollut niin huonossa kunnossa, etten ole koneelle pahemmin kyennyt. Mutta nyt karua totuutta. Jos yrität itsemurhaa, etkä onnistu, on se iso syy hoitoonmääräämiseen. Viiltely on itsetuhoisuutta, jonka takia mä itse olen ollut hoidossa. En halua pelotella, vaan kertoa elämän realiteetteja.. 🙄

Mutta en nyt osaa enempää auttaa, kirjoittele please tänne, että miten sun asiat etenee. Ei pakkohoitoa kannata pelätä, eikö ole hyvä että täällä on joku joka ainakin nimellisesti välittää. Kun ei jaksaisi on parempi levähtää, vaikka sitten sairaalassa.

Kaverisi ovat selvästi huolissaan sinusta, siksi haluavat kertoa kuraattorille, ei ne tee sitä ilkeyttään. Oletko ajatellut että viiltelyn kanssa ei kannata leikkiä. Nyt muistan yhden asian miten sain viiltelyäni vähennetttyä. Pelästyin nimittäin todella kun mulle erään kerran jälkeen sanottiin että oli lähellä ettei sun jänne menny poikki koska silloin kätesi olisi ollut toimintakyvytön koko loppuelämän ajan. 😐

Vaikka huono olo nyt vaivaa mieltä, voi se vielä helpottaa. Hyvä kirjoittaa tällaista kun itse näen vielä tänään lääkärin, joka joko nostaa mun lääkitystä tai lähettää sairaalaan, koska tuntuu etten enää kestä ahdistukseni kanssa. 😯🗯️

Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 29.09.2008 klo 14:39

jaa voiko joutua pakkohoitoon jos viiltelee?

Käyttäjä -olento- kirjoittanut 29.09.2008 klo 17:48

jassu95 kirjoitti 29.9.2008 14:39

jaa voiko joutua pakkohoitoon jos viiltelee?

Itse olin tänään koulupsykologilla. Katseltiin mun piirtämää elämänlankaa. Siinä kerroin että olen viillellyt parissakin eri elämänvaiheessa. Heti sanoi tekevänsä lähetteen nuorisopolille. Koululääkärille varattiin aika paniikkihäiriölääkitystä varten. Mä en vaan tiedä että miten mä kustannan nää kaikki. Oon opiskelija, mun vanhemmat ei tiedä enkä halua kertoa, mulla ei ole tuloja, ei edes opintotukea.

Toisin sanoen mulle määrättiin hoitoa multa itseltäni sitä kysymättä. Toki olen halunnut hoitoon mutta kun ei ole varaa!

Käyttäjä m-e kirjoittanut 30.09.2008 klo 08:13

Korjaan sen verran, että kyllä 'aikuinenkin' eli täysi-ikäinen voidaan määrätä pakkohoitoon, eli omasta tahdosta riippumattomaan hoitoon.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tahdosta_riippumaton_psykiatrinen_sairaalahoito Tuossa siitä enemmän!

Minä olen joutunut pakkohoitoon täysi-ikäisenä muutaman kerran, M1 lähetteellä - toisella kerralla se muutettiin vapaaehtoiseksi hoidoksi, ja toisella kerralla pakkohoitolähete oli puuteellinen ja ei siksi ollut lainvoimainen.

Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 03.10.2008 klo 15:30

joudun toisen kerran tänävuonna osastolle... 😞

Käyttäjä Miss_Furiou kirjoittanut 10.10.2008 klo 09:45

jassu95 kirjoitti 3.10.2008 15:30

joudun toisen kerran tänävuonna osastolle... 😞

No,no....Voit aina yrittää neuvotella lääkärin kanssa,että jos yrität selviytyä avohoidossa....Jos on tai löytyy sellanen terapeutti, jonka kanssa hoidosta on hyötyä ja jolle voit puhua....Voi,mitä antaisin,jos olisin ite vielä sun ikänen...Tekisin kaiken toisin, joisin, polttaisin yms....Kokeilisin ja tekisin asioita enemmän...mutta ei auta....Olen jo 20 enkä oikein voi palata ajassa taaksepäin....Vaikka tuo,että pitäis juoda ja polttaa,on täyttä puppua....se on jokaisen ihmisen oma päätös...Väsyttää...Tekis mieli juoda....Olen ottanu 5 kertaa lääkkeitä ylimääräisiä ja nyt tuntuu,että niitä vois "nauttia" alkoholin kanssa...Voisin vaa napsia pillereitä koko ajan...ääh...Kylläpä kuulostan tyhmältä....Viillellyt olen myös....En tee sulle hyvää,kun vuodatan omia asioita....Siis sanon,että ei kannata ottaa lääkkeitä alkoholin kanssa....Varmaan itekin tiedät sen....Ite en välitä....Haluan vaa Lonkeroa ja pillereitä....Ja mieskin pitäis saada....Olen päässy vasta osastolta...Yhesti olen ollu vasten tahtoani....Voin vaa sanoa,että apu kannattaa ottaa vastaan,jos sulla on vaikeaa niinkuin sulla näkyy olevan...Yksin kamppailemisesta ei tule mitään...Jos et halua osastolle,niin sitten avohoidossa....Mutta jos ne päättää pistää sut osastolle,sille ei voi mitään...Jos sun tilanne on niin vaikee....Ilman mitään apua et jaksa....Voin sanoa sen omasta kokemuksesta...Onnea ja kaikkea hyvää...🙂

Käyttäjä jassu95 kirjoittanut 02.11.2008 klo 14:00

kiitos vietistäsi! mitä sulle/ teille nyt kuuluu jotka on kirjoitellut tähän? itte pääsin viiikkositten osastolta poies olin siel kriisijaksolla.. olin reilun 2 viikkoo.. se oli mun toka kerta osastolla..😭

Käyttäjä ippula kirjoittanut 09.04.2009 klo 17:32

Olen ollut pakkohoidossa nuorisopsykiatrisella osastolla, sinne otetaan jos on vaaraksi itselleen tai muille.

Käyttäjä ippula kirjoittanut 11.04.2009 klo 20:34

Minä olen ollut nuorisopsykiatrisellaosastolla kolme kertaa, pakkohoidossa kahdesti.
Täytyy myöntää että kaipaan välillä sinne takaisin, mutta kun muistan ne hoitajat, kuolisin mielummin kuin menisin sinne 😟
Olen ollut yhteensä osastolla varmaan vuoden jos lasketaan kaikki kerrat yhteen.
Monet aattelee että sinne menee vain hulluja, nimen perusteella.
En minä kuitenkaan ole hullu, vaan masentunut ihminen.
Hyvä että olin siellä koska olin jo niin epätoivoinen että vielä siellä ollessani yritin yli viisi kertaa tappaa itseni 😞
Nyt yritän pitää itseni kasassa, vaikka se ei tunnu toimivan ☹️