KintZ kirjoitti 20.3.2014 23:27
hei.
minulla on ollut nyt muutaman vuoden pakkoajatuksia mm. siitä että satutan tyttöystävääni tai jopa tapan. olen käynyt nyt muutaman kerran psykologin vastaanotolla. olen saanut hyviä neuvoja ja ohjeita jotka helpottavat oloa ja oireita.
nyt kuitenkin kun tyttõystãvãni on harjoittelussa toisella paikkakunnalla ja minä viikot yksin kotona. on ajatukset kääntyneet itseni satuttamiseen tai tappamiseen. onko kellään kokemuksia tämãn kaltaisesta? onko ne pelkotiloja/pakkoajatuksia vai onko minulle kehittynyt itsetuhoisuutta josta kannattaisi olla enemmän huolissaan? ajatukset kyllä hyvin samankaltaisia kun edelliset pakkoajatuksetkin, mutta olen epävarma itsestäni enkä siksi osaa sanoa.
psykologin vastaanottoakin saa oottaa vielä reilun viikon.😭
Hei.
Hienoa että aiemmat pakkoajatukset ovat nyt paremmin hallinnassa.
On kokemuksi siitä että ajattelee itsemurhaa ja itsensä satuttamista ja jopa tekee niin. Siihen en osaa sanoa että onko ne pelkotiloja/pakkoajatuksia vai itsetuhoisuutta. Ehkä vastaus löytyisi syistä, miksi ajattelet niin. Esimerkiksi: vihaatko itseäsi ja haluat siksi satuttaa itseäsi? Tuntuuko että et tunne mitään ja haluat satuttamalla saada itsesi tuntemaan edes jotain? Tuntuuko että olet arvoton ja ansaitset kaiken mahdollisen kivun?
Nämä ainakin on luullakseni yleensä itsetuhoisuuteen liittyviä ajatuksia. Ne eivät ole totta kumminkaan, mutta silti ihminen ajattelee niin.
Puhuthan sitten psykologille näistä? Hän voi auttaa. Tsemppiä!