Pakko-oireinen häiriö
Olen sairastanut nyt reilu vuoden OCD:tä eli pakko-oireista häiriötä. Minulla tosin oli tämä sama häiriö joskus kun olin ihan pieni, mutta nyt se on tullut takaisin vanhemmalla iällä. Mutta nyt tämä on alkanut vaikuttaa liikaa elämääni ja joskus on päiviä että olen niin masentunut etten halua tehdä muuta kuin nukkua. Sosiaaliset taitoni ovat ihan kadonneet ja joskus en pysty näkemään edes kavereitani. Kaikki unelmat ovat kadonneet. OCD kuuluu ahdistuneisuushäiriöihin ja pelko antaa siinä vallan.
Minun pelkoni on toisen vahingoittamisen pelko. Pelkään jatkuvasti sitä että satutan jotain toista. Sen takia en pysty ajamaan enää autoakaan, koska pelkään että aiheutan kolarin ja jollekin ihmiselle sattuu siinä kamalia. Tai jos olen ajanut autoa, sen jälkeen minusta tuntuu että olen aiheuttanut kolarin mutta en ole vain huomannut sitä ja silloin tulen todella ahdistuneeksi. Tämä on todella harmi koska olen juuri saanut ajokortin. Minun on myös pakko tarkistella kokoajan valoja ja milloin mitäkin mikä häiritsee todella paljon.
Mutta löytisikö täältä kohtalotovereita, nimittäin tuntuu että olen aika yksin tämän asian kanssa, enkä kehtaa puhua tästä ☹️ Haluaisin niin apua tähän mutta en tiedä mistä hakisin sitä.