Heipähei, ja heti näin alkuun toivoisin että tähän avaukseen jaksaisi joku jopa kommentoida, alkaa nimittäin olla epätoivoinen olo..
Mä en sairasta minkäänlaista syömishäiriötä, tarkkailen syömisiäni sen verran mitä nyt itseinhon aiheuttamana jaksan sen kaksi päivää välittää. Olen aina ollut normaalia tukevampi, vaikka luvut ovat olleet nykyään hyvinkin normaalin puolella. Painoindeksi hyppii 19-21 välillä enkä oikeen tiedä mistä ihmeestä tässä painon nousussa on kyse, kun en ole enää kolmeen vuoteen kasvanut pituuttakaan.
Viime syksynä lääkärintarkastuksessa paino näytti 52.5, ja se tuntui silloin ihan väärältä luvulta. Vastahan se vaaka näytti tasaa viittäkymppiä, mistä ihmeestä nuo kaksi kiloa on tullut? Kevään aikana huomasin että hups, taas se vaaka näyttää enemmän.. ja enemmän.. ja enemmän. Paino oli paikoillaan 55 pitkän aikaa, ja nyt se näyttää jo kiloa enempää – ylimääräinen kilo viikossa. Parhaimmillaan paino nousee kilon vauhtia viikossa vaikkei elämä poikkeaisi normeista millään tavalla.
Mä en syö huonosti, syön jopa vähemmän mitä mun pitäisi syödä, kaloreina keskimäärin 1200-1700 päivästä riippuen. En syö karkkeja tai pullaa, mitä nyt kaakaota tulee juotua välillä. En käytä päihteitä, mutten mä myöskään urheile. Kerran viikossa käyn tunnin ajan pelaamassa sulkapalloa täydellä teholla + koulun järjestämät liikuntatunnit myös kerta viikkoon.
Kaikista kummallisinta tässä on se, ettei mun ulkonäössä edes tapahdu muutoksia. Mä olen ihan samanlaista pullataikinaa kuin kolmisen kiloa sitten, enkä mä tiedä mistä niitä kiloja yhä tulee! Olen yrittänyt koko kesän pitää sitä painoa paikoillaan, mutta nyt koulujen alettua se taas nousee, vaikkei elämäntavat ole muuttuneet miksikään.
Jos jollakin on sattumalta lääkärin, ravintoterapeutin tai muun hoitoalan koulutus, kaipaisin apua, kiitos. Ja vaikkei olisi, kaipaan apua silti.