Paha olo, juttuseuraa?

Paha olo, juttuseuraa?

Käyttäjä hennnnna aloittanut aikaan 16.09.2008 klo 12:41 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä hennnnna kirjoittanut 16.09.2008 klo 12:41

Eli mulla on ollu tosi vaikea lapsuus, tärkeitä ihmisiä kuollu. isällä alkoholiongelma, väkivaltaa yms..

On ollu jo pari vuotta sellasta et välillä on tosi vaikeeta, väil tuntuu et kaikki alkaa menee paremmin.. Nyt tuntuu et kaikki on tosi huonosti.
Koulunkäynti ei kiinnosta, en oo ollu parii viikkoo koulus. Jäin kiinni viiltelyst, oon suunnitellu ihan tarkkaa et miten tapan itteni sit ku en enää jaksa. Nyt sit vanhemmat on ottannu yhteyttä johonki kriisipalveluu ja perjantain pitäis mennä johonki juttelee ja kattoo et mitä tehää. Kai mä apuu tarviin, mut en tiiä haluunko. Haluisin elää sellast normaalii elämää, mut toisaalt en. oisko vaa parempi jos tappais ittensä. en tiiä. 😯🗯️
Haluaisin juttuseuraa sellasist ihmisist kellä on samantyyppinen tilanne..

Käyttäjä kirjoittanut 16.09.2008 klo 16:01

Hei, voin ainakin alkaa juttuseuraksi, jos kelpaa. Tarkotatko että tässä foorumissa? toivon niin, koska en hirveästi jaksa meilailla.
Minäkin olen menttänyt paljon lähimmäisiä, en tiedä oliko mulla vaikea vai helppo lapsuus? Haluan aatella, että oli hyvä lapsuus, koska biologiset vanhempani ovat jo kuolleet.

Myös minä voi välillä hyvin, välillä huonosti jolloin usein olen sairaalassa. Nyt voin hyvin.
Ei muuta eka kerralla. Ootan jos jatkat.

Käyttäjä hennnnna kirjoittanut 16.09.2008 klo 19:07

otan osaa vanhempiesi takia.. oletko minkä ikäinen?
Saatan joutua kohta johonkin koulukotiin tai laitoshoitoon.. ei kiva :/
tai perjantaina saan tietää jatkosta. En saa vain itseäni pakotettua kouluun, en millään. En vaan pääse aamulla ylös sängystä, haluaisin vain että kukaan ei tulisi patistamaan kouluun. tai että ylipäätään kukaan ei välittäisi. voisin vaan nukkua nukkua nukkua..

Käyttäjä pepez kirjoittanut 16.09.2008 klo 21:07

Mullakin menee nyt huonommin. Suostun juttuseuraksi ihan täällä ja mailissa, jos vaan haluat. Oon iteki miettiny, et kantsisko vaan kuolla, ku ei voi elää sellast normaalii onnellist elämää. Mullakin on suunnitelma valmiina.
Jaksamista ja toivoa paremmasta.
JK. Mäkään en pitäny terapiakäynneist, mut sit, ku niihin tottu, ni nyt haluisin niiden jopa olevan kerralla pidempiä, et ei niit käyntei kannata jännittää eikä lopettaa, jos sellasiin yleensä ees pääsee, sillä moni jää ilman.

Käyttäjä kirjoittanut 17.09.2008 klo 10:37

Minä olen jo 21v, aika vanha siis tähän nuorten osioon. Kerran jo lähin poiskin ja siirryin tuonne aikusten foorumiin. Mutta ne jutut menee yli hilseen koska opiskelen ja minulla on kanssa noita ongelmia ettei viitsisi oikein edes vuoteesta nousta ylös. Kun sitten nousen, innostunkin aika tavalla opinnoista, sitten taas tulee hetki, kun aattelen, että mitä hittoa varten tässä opiskelen. Se hetki on vaikea, usein mietin tappavani itseni.

Minä käyn terapiassa, olen jo vuosia käynnyt, en kai sitä ilman jaksaisi näinkään hyvin. se aina jotenkin saa uskomaan, että tulossa on joku elämä jossa asiat on paremmin.
Olen ollut usein perhekodissa, kun olin alaikäinen. Nykysin olen usein jossain kuntoutuspaikassa.

Käyttäjä valehtelija kirjoittanut 17.09.2008 klo 14:49

Hei,
minun läheiseni ovat melkein kaikki kans kuolleet. Äitini kuoli kolarissa kun olin pieni. Hän ajoi humalassa auton katonkautta ympäri. Tai näin ainakin minulle on sanottu. En sitten tiedä onko asioita haluttu kaunistella. 😟
Minut on pelastettu jo kolmesti itsemurhaa tekemästä ja olin sisällä laitoksessakin melkein puoli vuotta.
Isäni on nyt peliongelmainen ja pelannut kaikki rahansa. Asun tällä hetkellä kavereiden ja sukulaisten luona. 🤔
Toivoisin itsekkin olevani välillä kuollut. Mutta sitten kaverit ovat kaikki sanoneet että ei se mitään ratkaise. Minua jäisi kaipaamaan liian moni. Kuulostaa ehkä aika kliseiseltä.
Mutta kaikille todella paljon voimia ja jaksamisia!

Käyttäjä kirjoittanut 18.09.2008 klo 12:34

Hei vaan. Ei minusta kuullosta kliseiseltä (jotenki noin) ajatus, että elää siksi että moni jäisi kaipaamaan. Mun äitini teki itsarin, siitä on vuosia mutta aina vieläkin sitä kaipaamme ja monet illat kuluu siihen kun mietimme mitä teimme väärin jne. Ajattelee ettei se olisi tehnyt itsaria, jos minä, sisko tai veli olisimme olleet jotenkin parempia lapsia. Turhaan ajattelua.

Mutta minäkin olen yrittänyt itsaria, sitten mietin kuinka vaikeaa mun läheisillä olisi kun vielä muakin miettisivät iltaisin. Siksi kai minä pääasiassa yritänki elää. Omasta puolestani voisin vaikka kuolla.

Käyttäjä haavoittunut enkeli kirjoittanut 20.06.2009 klo 20:42

Mäkin voin alkaa juttuseuraksi, jos kelpaan. Mutta ihan vaan tän tukinetin välityksellä, jooko? Mun lapsuuteen kuului isäni takia paljon väkivaltaa, niin henkistä, fyysistä kuin seksuaalistakin. Tuntuu tosi usein, etten jaksa elää, kun kaikki ikävät muistot on mielessä, vaikka oon yrittänyt unohtaa ne. Se ei vaan oo niin yksinkertaista. Yhden kirjan takakannessa oli lainaus, joka pisti miettimään. Se lainaus kuului jotakuinkin näin:"Kumpi meistä on vahvempi-minä vai ne ikävät muistot, joita kannan mielessäni?" Muistaakseni kirjan nimi oli Punainen Lumme ja sen kirjoittaja taisi olla Marja-Leena Lempinen. Oli miten oli, tällä hetkellä tuntuu, että ne ikävät muistot on vahvempia, mutta mä haluun olla vielä joku päivä vahvempi.
Toivon kaikille paljon voimia elää! Eläminen voi olla tosi vaikeaa, mutta yritetään jaksaa. Asioilla kuitenkin on usein tapana järjestyä. Haluan ainakin uskoa niin, vaikka miltei kokoajan onkin aika epätoivoinen olo.

Käyttäjä zena_91 kirjoittanut 29.06.2009 klo 16:23

Minäkin voin alkaa mielihyvin juttuseuraksi. Haavoittunut enkeli-->ihana kun jaksat kannustaa positiivisesti🙂👍 Itse vähän vierastan kirjoitella tänne omista asioistani, kun perheeni on aina painottanut ettei omista ongelmista ja perheen jutuista laverrella kenellekään, mutta eihän täällä kukaan tiedä kuka olen🙂 Äitini on alkoholisti ja olen elänyt sen rinnalla koko pienen ikäni. Olen käynyt perhekodissakin asustelemassa vuoden kunnes vihdoin sain oman asunnon. Mielessä pyörii myös joskus itsemurha, mutta yhdyn edellisiin ajatellessani, että vaivaisin sillä vain muita kun jäisivät kaipaamaan.😞 terapiassa kävin vuoden verran. Joten jos juttuseura kelpaa niin täällä olisi yksi, joka myös haluaisi juttuseuraa ja juttelisi kanssasi ilomielin🙂

Käyttäjä G.I.A kirjoittanut 30.06.2009 klo 10:59

Voisin alkaa jonkun juttuseuraks,jos kiinnostaa.Mullakin on melko samankaltanen tilanne(äidillä alkoholiongelma,isää en oo nähny yli 11 vuotee)en jaksa enää ees mennä ulos,eikä oo pahemmin kavereitakaan..hyviä kesäpäiviä kaikille😀