Osasto

Osasto

Käyttäjä Daydreamer ★ aloittanut aikaan 17.11.2013 klo 22:27 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Daydreamer ★ kirjoittanut 17.11.2013 klo 22:27

Hei.

Olen 14 vuotias tyttö ja kärsin vakavasta masennuksesta ja voimakkaista ahdistus/paniikkikohtauksista. Minulla on uni- ja mielialalääkitys ja olen ollut kerran osastolla itsemurhasuunnitelmien takia.

Käyn psykologilla kerran viikossa, mutta usein sanon vain ”kaiken menevän jo parempaan suuntaan” ja näyttelen kaiken olevan hyvin.

Nyt tuntuu kuitenkin taas, että josko osastolle olisi parasta mennä. En haluaisi tappaa itseäni, mutten yksinkertaisesti kestä enää.

Mitä teen? En uskalla sanoa äidilleni että haluaisin osastolle, koska pelkään hänen ymmärtävän sen väärin, niin että haluaisin pois kotoota.

Käyttäjä Daydreamer ★ kirjoittanut 18.11.2013 klo 16:21

Viiltelen myös runsaasti... Kertokaa nyt joku mitä voisin tehdä :'(

Käyttäjä kroonikko kirjoittanut 18.11.2013 klo 16:42

Voi sinua kun joudut tuollaista yksin kestämään! Nythän on tuo Net-Tuki Live auki ja siellä on tukihenkilöitä paikalla niin sinun kannattaisi keskustella heidän kanssaan. Itse sairastin masennusta sinun iässäsi ja jouduin olla osastolla lähes vuoden ajan ennen kuin paranin.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 19.11.2013 klo 17:21

Daydreamer ★ kirjoitti 17.11.2013 22:27

Hei.

Olen 14 vuotias tyttö ja kärsin vakavasta masennuksesta ja voimakkaista ahdistus/paniikkikohtauksista. Minulla on uni- ja mielialalääkitys ja olen ollut kerran osastolla itsemurhasuunnitelmien takia.

Käyn psykologilla kerran viikossa, mutta usein sanon vain "kaiken menevän jo parempaan suuntaan" ja näyttelen kaiken olevan hyvin.

Nyt tuntuu kuitenkin taas, että josko osastolle olisi parasta mennä. En haluaisi tappaa itseäni, mutten yksinkertaisesti kestä enää.

Mitä teen? En uskalla sanoa äidilleni että haluaisin osastolle, koska pelkään hänen ymmärtävän sen väärin, niin että haluaisin pois kotoota.

Hei Draymer !
Onko sulla nyt lähiaikoina ollu ahistus-/paniikki kohtauksia ? Mitä tunnet kun sellainen tulee ? Olitko kauan osastolla ? Miksi asetat kuoren ? Tai oikeastaan tiedän koska itselläniki oli ennen sellainen, kunnes ymmärsin että apua en saa jos en kerro oikeasti ajatuksiani. Jos et kestä niin ehdotan että hakeudut heti hoitoon. Ei äitisi voi luulla sen takia että haluat muuttaa pois kotoa. Se on väliaikaista, ja äitisi kyllä ymmärtää tilanteen jos kerrot sen hänelle. Itse olen kans nyt osastolla ja olen saanut apua kun olen puhunut, vaikka vieläkin tunnen itseni huonoksi ja epäonnistuneeksi ihmiseksi.

Voimia
☺️❤️

Käyttäjä kroonikko kirjoittanut 22.11.2013 klo 20:58

Daydreamer, oletko jo saanut apua? 🙂

Käyttäjä rikottusielu kirjoittanut 24.11.2013 klo 18:19

Tiedän tunteen. Parisen vuotta sitten olin osastolla useimpia pätkiä itsetuhoisuuden takia ja nyt minulla on herännyt uuestaan ajatuksia vahingoittaa itseäni. Pelkään todella paljon sitä mitä minulle tapahtuu, pelkään näitä tuntemuksia joista luulin jo päässeeni eroon. Olen luvannut parise vuotta sitte läheisilleni ja itselleni etten satuna enään itseäni ja siinä aion pysyä. mielummin vaikka menen osastolle rauhottuun vähäksi aikaa mieluummin kun sorrun vanhoihin tapoihin päästä pahasta olosta pois. Voimia sinulle !