Osasto odottaa kuulemma?

Osasto odottaa kuulemma?

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 07.09.2023 klo 23:25 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ask kirjoittanut 07.09.2023 klo 23:25

Hei aattelin nyt pitkästä aikaa kertoo kuulumisia, haluaisin kuulla osasto kokemuksia, kun ensimmäinen osasto jakso on ehkäpä tulossa. Täällä kirjoittelevat nuoret ovat olleet joskus osastolla, ryhmä chatista kuulut, en tosin ole ollut siellä psyykisen voinnin takia olenkaan. Olisi kiva saada jotain tietoon mitä siellä tehdään. Meen sinne ehkä itsetuhoisten ajatusten ja olen tehnyt pahaa itselleni😭😨 nyt en oikein tiedä pääsenkö sinne ja ohjaajat lupasivat auttaa. Juttelin terapeutin kanssa ja se kertoi minulle että se juttelee ohjaajien kanssa. Se on ihan ok, olen henkisesti niin loppu, mutta en voi kun odottaa. Taas tulee ehkäpä taukoo etten käy tukinetissä, vai onkohan siellä osastolla koneet jossa saa käydä, en sitäkään tiedä, pelottaa, mutta olen kiinnostunut mitä tapahtuu, kun jotenkin mieli kiinnostaa minua niin paljon. Tiedän että se ei oo mikään helppo paikka, mutta jotakin tässä kiinnostaa mua, ihmismieli on jotenkin kiehtova. Joo ja tällä hetkellä ei ole mitään varmaa, mutta tuntuu että mut kerrankin otetaan tosissaan, jotain kauheaa pitää tapahtuu, että saan apua. Vaikka olen halunnut kerran halusin jäädä osastolle eri paikkakunnalla, niin minut passitettiin ulos sieltä, sanoin tän ohjaajille myös ja he lupasivat auttaa. Mä kun en saanut apuu, jokin vuosi sitten olin mielitiimissä (Rovaniemellä ei hätää en asu siellä, jos tää moderoidaan, niin tiedoksi vaan) sieltä sain keskustelu apua vähäsen.

tosin sain sieltä sairaalassakin apua, keskustelua vähäsen, mutta ei se toiminut. Tarvitsisin varmaan niin intensiivisesti hoitoa, terapeuttini ei ehdi joka paikkaan.. ja kun menin sinne sairaalaan, niin he pasittivat heti pois tietenkin juttelin joka paikassa, taisin sanoa kun väärin asioita koska olin niin väsynyt, pääsin vasta myöhään jokin yöllä sieltä pois, en muista nyt aikaa, mutta kuitenkin, sen jälkeen, tai sitä ennen en oo nukkunut ollenkaan… miten teillä muilla on menneet osasto jaksot, ja se on varmasti rankkaa olla osastolla? Eri osastolla on varmaan eri jutut, mutta pääpiirteittäin. Haluaisin tietää, jos tämän osasto hoidon saan, pitää sanoa että saan, kun kuulemma on niin vaikeaa päästä osastolle.

Käyttäjä ask kirjoittanut 15.09.2023 klo 07:27

Olen ollut osastolla jo jonkun aikaa. Kauhea paikka, kun ei korjata psyygistä puolta ollenkaan. En jaksa, tuli tänä aamuna raju paniikkikohtaus ja hoitajat eivät tulleet katsomaan minua. Ja lääkitys, kun minulle oltiin määrätty puolesta puolet unilääkettä niin oli tietoihin laitettu puolikas. No se oli epävirallinen, ( äidin tuttu, psygiatri) nyt alkaa mennä jo järki.

Käyttäjä ask kirjoittanut 17.09.2023 klo 20:08

Kirjoitan tänään osastosta  (äidin idea) lapulle. Nyt lappu on hoitajalla, ihan kivat hoitajat, mutta mulle ei varmaan oo oikea paikka tää, no toisaalta harhaisuus on aika vaarallista, sen takii tänne osastolle lähdin. Kokeillaan nyt tää vaihtoehto kun avohoito ei minulle riitä

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 7 kuukautta, 2 viikkoa sitten. Syy: Lisäsin
Käyttäjä ask kirjoittanut 18.09.2023 klo 07:00

Jännittää tänään on tulossa, hoitoneuvottelu, toivottavasti pääsen täältä pois. En ole varma mutta muistaakseni minut asetettiin tarkkailuun. Täällä keskustelen näköjään yksin.

Käyttäjä ask kirjoittanut 18.09.2023 klo 18:08

Kirjoitin vahingossa uuden sivun kaverisuhde muuttui kontrolliksi, vaikka oli tarkoitus kirjoittaa tähän, tulin tänne osastolle vapaa ehtoisena kun avohoito ei riitä. Sanat eivät tule suusta ulos, vaikka näytän pahan olon, pelottaa, nyt olen pakkohoidossa pääsin tänään käymään äidin kanssa kotona ja ulkona, käytiin kahvilla

Käyttäjä ask kirjoittanut 18.09.2023 klo 20:22

Sanat tulivat nyt suusta ulos, kaveri suhde muuttui täysin kontrolloivaksi. Helpottaa kun sanat tulivat suusta ulos. Minua halutaan auttaa.. en pääse täältä muuten ikinä pois jos en tee asioiden eteen töitä enkä sano asioita jotka ovat mielen päällä😀 vaikka se onkin haastavaa😟🥲

Käyttäjä ask kirjoittanut 26.09.2023 klo 17:16

Tulin Toiselle osastolle ja täällä on vähän parempi tai hoito mielestäni, kysytään ja halutaan aidosti auttaa. Isä on vihainen jos hänestä puhun täällä, no toisaalta pitäisi puhua siitä mutta kaveri asiat on päällimmäisenä mielessä. No katsotaan pitääkö isästä avautuu pikkuhiljaa.. teen biisejä voin laulaa ne täällä hoitajille, mutta onneksi sain vaihtaa osastoa.