Opiskelu ja saamattomuus
Hei.
Opiskelen tällä hetkellä restonomiksi toista vuotta. En usko alallani olevan kovinkaan hyvät työllisyysmahdollisuudet, varsinkin kun olen itse näin saamaton ihminen. Kamala stressi siitä, mistä löydän itselleni sopivan harjoittelupaikan, ja mistä tiedän mistä paikasta saan itselleni hyvää ammattitaitoa sekä ponnahduslaudan tulevaisuuteen.
Olen miettinyt opiskelevani myös ravitsemustieteitä, mutta toisaalta tuntuu typerältä jättää koulu kesken näin myöhään. Toisaalta opintotukikuukauset vain juoksevat, eikä sitä enää ole mahdollista kovin montaa ylimääräistä vuotta opiskella.
Samalla olen miettinyt lähteväni Ruotsiin opiskelemaan hieman epävarmaa alaa, mutta joka kuitenkin saattaisi olla suurin intohimoni. Silti pelottaa. Kielitaitoni ei ole kovin hyvä vaikka olen sitä yrittänyt jo puoli vuotta petrata. En myöskään osaa etsiä asioista tietoa, minulla ei ole hajuakaan miten siellä selviän tai mistä saan edes kämpän.
Kohta alkaisi jo yhteishaku. Olen näitä asioita miettinyt innoissani jo puoli vuotta mutta nyt kaikki lähestyy jo liian kovaa vauhtia. Olen pitkäaikaisedti masentunut ja aloittanut vasta terapian. Kuitenkin tuntuisi oikealta ratkaisulta lähteä vaikka pelottaa, sillä olen homehtunut jo kaksi vuotta samassa saastaisessa kämpässä alalla josta en ole varma. En todellakaan tiedä mitä teen. Apua.