Opiskelu ei toimi

Opiskelu ei toimi

Käyttäjä Hyvinvoija aloittanut aikaan 23.11.2017 klo 19:54 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Hyvinvoija kirjoittanut 23.11.2017 klo 19:54

Olen lukion viimeisellä luokalla ja mun arvosanat on laskenu tämän lukuvuoden aikana kuin lehmän häntä. Mulla ei oo motivaatiota lukea mihinkään ja teen tyhmiä juttuja opiskelun välttämiseksi. Koulusta päästyäni roikun kylillä, ettei tarvitsisi mennä kotiin, ja sinne viimein päästyäni vetkuttelen syömisessä, otan pitkiä suihkuja ja lähden viidentoista asteen pakkaseen, säkkipimeään lenkille, vaikka liikunta on aina ollut itselle pakkopullaa. Saatan syömisenkin jälkeen kertoa itselleni, että olen edelleen nälkäinen, jotta voisin kuluttaa vielä pari minuuttia lautasen enkä oppikirjan ääressä. Kotiin meno ahdistaa ja saatan käydä ajelemassa autolla joitain random sivuteitä kotiintulon viivyttämiseksi.
Kaikki tää alko joskus ekojen kirjotuksien aikaan ja syynä oli anemia. Olin kokoajan tosi väsynyt ja ahdistunut. Kädet saattoi alkaa tärisemään ja hengittäminen muuttua vaikeaksi ilman mitään ilmeistä syytä. Tuolloin sain kans ensimmäiset paniikkikohtaukset, jotka hävisi rautatablettejen syönnin myötä.
Veriarvot on nyt ok, mutta motivaatio on yhä kadoksissa. En tiedä yhtään mitä tehdä, kun kevään yo-kirjoitukset lähestyy kokoajan ja pelkkä ajatuskin saa mielen ahdistumaan 😠