onnidtuisiko parisuhde 3 vuoden ikäerolla

onnidtuisiko parisuhde 3 vuoden ikäerolla

Käyttäjä mInefortresh aloittanut aikaan 16.07.2013 klo 03:17 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä mInefortresh kirjoittanut 16.07.2013 klo 03:17

niin eli siis oon 13 ja tyyppi jonka kanssa haluaisin olla yhdessä on 16 niin voisiko joku ystävällisesti sanoa että voiko tästä tulla jotain vai onko 3 vuoden ikäero tässä iässä ongelma:/

Käyttäjä Aitsuli kirjoittanut 16.08.2013 klo 15:43

mInefortresh kirjoitti 16.7.2013 3:17

niin eli siis oon 13 ja tyyppi jonka kanssa haluaisin olla yhdessä on 16 niin voisiko joku ystävällisesti sanoa että voiko tästä tulla jotain vai onko 3 vuoden ikäero tässä iässä ongelma:/

Itse olen sitä mieltä, että 13 vuotiaan ei tarvitse olla vakituisessa parisuhteessa. En sano ettetkö saisi, mutta sitä vaan, että mitäköhän se 16 v. tykkää siitä ikäerosta. Mietin vaan, että 16 vuotiaan mieli on hyvin erillainen kuin 13 vuotiaan.

Käyttäjä mInefortresh kirjoittanut 27.12.2013 klo 02:20

Sitä minänin mietin ja olen samaa mieltä enkä suosittele ainakaan alle 16-18 vuotiaalle parisuhdetta. Tekee vain elämästä monimutkaisen😉

Käyttäjä Menolly kirjoittanut 27.12.2013 klo 17:49

Tuossa iässä 3 vuotta on vielä aika iso ikäero, koska murrosikäiset kehittyvät valtavin harppauksin, tytöt usein vähän nopeammin kuin pojat. Myöhemmin tulet kyllä huomaamaan, että 3 vuotta on erittäin pieni ikäero, 20 ikävuoden jälkeen se ei enää paljoa merkitse 🙂

Seurustelu sen sijaan on ihan ok nuorellekin, kunhan sitä ei ota liian vakavasti ja selvittää ensin itselleen omat rajansa mm. fyysisen läheisyyden suhteen ja kunnioittaa toisen ihmisen rajoja. 13-vuotiaan seurustelun ei minusta tarvitsisi olla muuta kuin kädestä pitämistä ja leffassa käymistä 🙂 Mutta siinä oppii paljon sekä itsestään, että siitä miten tyttöjen ja poikien ajatusmaailmat toisistaan eroaa. Ehkä on myös parempi kokea ensimmäiset sydänsurut teininä, kun suhteet eivät ole vakavia ja aika parantaa nopeammin.